Algemene voorwaarden Boostways

Dit zijn de algemene voorwaarden (Hierna “Algemene Voorwaarden”) van Boostways BV,  met zetel te Beverlaak 134, 3118 Rotselaar, en ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer  0753.401.770. (Hierna “Boostways”/”Wij”/”Ons”)

Artikel 1 – Definities 

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder: 

  1. Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van Boostways, ofwel via de website, sociale media of e-mail; 
  2. Dienst: de diensten die Wij leveren zoals bepaald in artikel 3 van de Algemene Voorwaarden;
  3. Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER; 
  4. Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving bij de abonnementen, bij ondertekening van de overeenkomst of bij het aankopen van een product/dienst; 
  5. Klant: De ondernemer of consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de Algemene Voorwaarden aanvaardt; 
  6. Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen de Klant en Boostways;
  7. Partij(en): Verwijst naar Boostways en/of de Klant;
  8. Producten: de producten die Wij verkopen zoals onder andere template, cursussen,… ; 
  9. Website: https://boostwayscoaching.be/ en https://www.boostways.be 

Artikel 2 – Toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden 

2.1. De rechtsverhouding tussen de Klant en Boostways wordt geregeld door de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden, waarvan de Klant verklaart kennis te hebben genomen en deze uitdrukkelijk te hebben aanvaard. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen, online programma’s, workshops, trajecten, memberships, Overeenkomsten, Diensten en Producten, onder voorbehoud van eventuele toepasselijke bijzondere algemene voorwaarden voor specifieke trajecten dan wel producten. 

2.2. Deze Algemene voorwaarden zijn als enige van toepassing met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de Klant. De Algemene Voorwaarden zijn op ieder ogenblik vrij te raadplegen op de Website zodat de Klant bij het plaatsen van een bestelling dient te verklaren dat hij/zij kennis heeft genomen van de Algemene Voorwaarden en bevestigt dat hij/zij de hieruit voortvloeiende rechten en verplichtingen aanvaardt. 

2.3. In geval van afwijking tussen de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden, zullen de bepalingen van de Overeenkomst voorrang hebben, tenzij andersluidend bepaald met specifieke verwijzing naar de relevante clausules van de Algemene Voorwaarden.

2.4. De laatste versie van deze Algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing. Boostways behoudt zich dus het recht voor deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te kunnen wijzigen, dit zonder voorafgaande kennisgeving, onder voorbehoud dat deze wijzigingen op haar Website worden weergegeven. Deze wijzigingen zullen van toepassing zijn op elke offerte, elke Overeenkomst of elke bestelling van Producten en/of Diensten die nadien worden gemaakt/geplaatst.

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding 

3.1. Boostways biedt onder andere volgende Diensten/Producten aan:

  • Individuele coaching in de vorm van trajecten, losse dagen of individuele coaching sessies;
  • Coachingstrajecten (Cash Breakthrough, Golden Growth, Taste of Gold & Diamond Domination);
  • Buitenlandse Retreats;
  • Verkoop van templates en tools;
  • Online Cursussen en Masterclasses (zonder begeleiding); 
  • Audits; 
  • Toegang tot events en workshops; 
  • Co-work 

Het aanbod van Diensten/Producten kan variëren en veranderen en zal op die manier ook worden weergegeven op de Website. 

3.2. Boostways doet steeds een Aanbod via de Website (of Hands-on Academy), brochures ofwel via rechtstreekse communicatie zoals e-mail. Het Aanbod gebeurt door middel van een offerte, die ook de vorm kan aannemen van een prijslijst, brochure of e-mail. De prijzen vermeldt in het Aanbod worden uitgedrukt in euro en steeds exclusief BTW. 

3.3. Tenzij anders overeengekomen, is een offerte/Aanbod van Boostways geldig gedurende 14 dagen na datum van verzending ervan. De Overeenkomst tussen de Klant en Boostways komt pas tot stand na schriftelijke aanvaarding van de offerte/Aanbod door de Klant binnen de vooropgestelde termijn van 14 dagen, en na schriftelijke bevestiging ervan door Boostways. De offerte/het Aanbod wordt ook als aanvaard beschouwd als dit in alle redelijkheid kan worden afgeleid, zoals bijvoorbeeld wanneer de Klant ervoor opteert reeds een begeleidingstraject bij Boostways te starten.

3.4. Boostways is niet aan haar Aanbod gehouden indien de Klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het Aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs. 

3.5. Diensten of Producten die via de Website zijn aangekocht, dienen onmiddellijk en via de Website te worden betaald. Voor Diensten of Producten die niet via de Website zijn aangekocht, zal Boostways een factuur versturen, tenzij anders overeengekomen. Deze factuur dient betaald te worden binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum, zoals bepaald in artikel 5 van deze Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 4 – Uitvoering van de Overeenkomst en verantwoordelijkheden van de Klant 

4.1. Algemeen

4.1.1. Boostways voert de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Boostways is niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het door de Klant beoogde resultaat. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzet van de Klant, onder meer bestaande uit volledige informatieverstrekking, deelnemen aan calls, bekijken van modules, maken van opdrachten en voorbereidingen. De Klant staat dan ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

De Klant dient tenminste over een e-mailadres en internetverbinding, webbrowser en daarvoor geschikte apparatuur te beschikken, om gebruik te kunnen maken van de online trainingen of coaching. Voor individuele begeleiding via Whatsapp of Voxer dient de Klant over een account op deze applicaties te beschikken.

De uitvoering van de Overeenkomst geschiedt na bestelling/bevestiging van het Aanbod. Naargelang de specifiek gekozen Dienst, is het mogelijk dat de uitvoering pas wordt gestart na betaling van het verschuldigde bedrag, het van toepassing zijnde voorschot of na ondertekening specifieke overeenkomst. Boostways zal desgevallend dergelijke betalingsvoorwaarden steeds duidelijk op voorhand in de offerte meedelen.

4.1.2. Wanneer de Klant niet of niet tijdig de nodige gegevens beschikbaar stelt aan Boostways en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten uitsluitend voor rekening van Klant en zal Boostways daar geen enkele verantwoordelijkheid voor dragen.

4.1.3. Boostways is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant zijn verstrekt. 

 

4.2. Online cursussen/content

4.2.1. Toegang tot online trainingen en de inhoud ervan is persoonlijk, en mag niet worden gedeeld met derden.

4.2.2. Bij een vermoeden van het delen van toegang tot (de inhoud van) een online training met derden, wordt de toegang tot de online training voor onbepaalde tijd geblokkeerd, zonder dat Boostways enige vergoeding of betaling verschuldigd is aan de Klant.

4.2.3. De aangeboden online trainingen, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd, worden aangeleverd via de Website of via een online platform. 

4.2.4. Na het einde van een online training, blijft de inhoud – naargelang de keuze van Boostways – beschikbaar gedurende de duurtijd van het traject, dan wel ‘levenslang’ zolang Boostways, de online training en het online platform blijven bestaan. Indien de online training niet langer worden aangeboden, zal de Klant hiervan tijdig op de hoogte worden gebracht.

4.2.5. De Klant dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online trainingen dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor Boostways. 


Artikel 5 – Vergoeding

5.1. Algemeen

5.1.1. De prijzen variëren naargelang de gekozen Dienst of het gekozen Product. De prijzen staan steeds vermeld op de Website van Boostways, in de brochure en/of in e-mails en de offerte.

5.1.2. De vermelde tarieven zijn steeds uitgedrukt exclusief BTW. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra Producten/Diensten en eventueel vervoersonkosten. Zulke extra opties (bv. aankoop fysiek werkboek bij Groepstraject of add-ons) en eventuele bijkomende kosten worden apart en bijkomend aangerekend aan de Klant en komen bovenop de oorspronkelijke aanbodprijs.

5.1.3. Boostways heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. De prijzen die van toepassing waren op het moment van het Aanbod en dewelke door de Klant werden aanvaard, blijven echter onverminderd de toepasselijke prijzen voor de betreffende Overeenkomst. 

5.2. Facturatie en betaling

5.2.1.  Tenzij de bestelling door de Klant onmiddellijk online diende te worden betaald, zal Boostways een factuur opmaken bij het toekennen van de bestelling. Indien het gaat om een Dienst waarvoor een voorschot wordt gevraagd, hetgeen blijkt uit de offerte, zal er een voorschotfactuur worden opgemaakt ten belope van een bepaald % van de totale prijs zoals uitdrukkelijk bepaald in de offerte en overeengekomen tussen Partijen. De factuur is betaalbaar binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum, tenzij Boostways daar uitdrukkelijk schriftelijk van afwijkt. Indien toepasselijk, is de voorschotfactuur tenminste betaalbaar voor aanvang van de Dienst. Bij gebreke aan betaling van een (voorschot)factuur, behoudt Boostways zich het recht voor om de uitvoering van de Overeenkomst te schorsen, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding, tot Boostways de volledige betaling heeft ontvangen. 

5.2.2. Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van een factuur op de vervaldag, begaat de Klant een contractuele wanprestatie. In dat geval zal Boostways een eerste betalingsherinnering sturen naar de Klant. 

Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van een factuur is er in elk geval over het openstaande factuurbedrag vanaf de tweede herinnering – zonder voorafgaande ingebrekestelling – een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar op het onbetaalde factuurbedrag alsook een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% van het onbetaalde factuurbedrag met een minimum van 250,00 euro voor administratieve en buitengerechtelijke invorderingskosten, onverminderd het recht van Boostways om een hogere schadevergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade. 

Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van de Klant – uitsluitend consument- op de vervaldatum van de factuur, wordt de Consument een eerste maal kosteloos aangemaand. Bij niet betaling binnen de 10 kalenderdagen na ontvangst van deze eerste aanmaning, zullen er interesten en een schadebeding worden aangerekend overeenkomstig artikel XIX.4 Wetboek Economisch Recht. Nalatigheidsintresten worden begroot aan de wettelijke interestvoet. Het schadebeding bedraagt:

  • voor verschuldigde hoofdsommen tot € 150,00: € 20,00;
  • voor verschuldigde hoofdsommen tussen € 150,01 en € 500,00: € 30,00 + 10% van de verschuldigde hoofdsom op de schijf tussen € 150,01 en € 500,00;
  • voor verschuldigde hoofdsommen meer dan € 500,00: € 65,00 + 5% van verschuldigde hoofdsom op de schijf boven € 500,01, met een maximum van € 2.000,00;

 

5.3. KMO-portefeuille

Indien de Klant voor de betaling van de Diensten beroep wenst te doen op de financiële steunmaatregel van de KMO-portefeuille, geschiedt de betaling van de hoofdsom van de factuur via de KMO-portefeuille van de Klant en dient de toepasselijke BTW op het factuurbedrag rechtstreeks aan Boostways te worden betaald. De Klant is er zelf verantwoordelijk voor om deze KMO-portefeuille aan te vragen binnen de 2 weken na startdatum van de opleiding die op de factuur vermeld staat. 

 

5.4. Risico en eigendomsoverdracht

Het risico van verlies of beschadiging van het Product gaat over op de Klant zodra het Product is geleverd. 

 

Het eigendomsrecht van de Producten wordt slechts aan de Klant overgedragen na afhaling of levering van de Producten en na integrale betaling van de bestelling. Als uitzondering op artikel 1583 van het oud Burgerlijk Wetboek, blijven de verkochte, geleverde of geïnstalleerde Producten de exclusieve eigendom van Boostways tot de dag der algehele betaling van de factuur. Zolang de betaling van de verkoopprijs niet werd uitgevoerd, is het de Klant verboden de Producten te verpanden, te schenken of deze ter waarborg te gebruiken, op om het even welke manier. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om wijzigingen aan de Producten aan te brengen, deze te verkopen of er op gelijk welke wijze over te beschikken.

Zolang Boostways beschikt over het eigendomsrecht van de geleverde Producten, in overeenstemming met de bepalingen van deze clausule, blijft de Klant aansprakelijk voor het onderhoud en de goede staat van deze Producten. De Klant verbindt zich er eveneens toe de Producten op dergelijke wijze te behouden dat ze niet met andere Producten kunnen worden verward en het te allen tijde duidelijk is dat de Producten eigendom zijn van Boostways.

 

 

Artikel 6 – Wijzigen of beëindiging van de overeenkomst en geld-terug-garanties

6.1. Trajecten – algemeen

Een bij Boostways aangekocht traject kent een specifieke duurtijd zoals vermeld op de Website dan wel de offerte van Boostways. De Overeenkomst kan in principe niet vroegtijdig worden beëindigd, behoudens andersluidende overeenstemming en volgens de hierna vermelde modaliteiten. 

6.1.1. Individuele coaching

Een Overeenkomst voor individuele coaching sessies kan na opmaak van de factuur en vastlegging van de eerste sessie, nog door de Klant worden geannuleerd waarbij de Klant recht heeft op terugbetaling van 50% van de totaalprijs. Van zodra er reeds een sessie is uitgevoerd, kan de Klant nog steeds overgaan tot annulering doch zonder enige mogelijkheid tot terugbetaling. 

De sessies van de individuele coachingstrajecten en de Borrow my Brain-dag moeten binnen de 6 maanden na factuurdatum worden opgenomen. Bij gebreke daaraan heeft Boostways het recht om de Overeenkomst te ontbinden, en dit vanaf het ogenblik van de kennisgeving ervan en zonder enige terugbetaling verschuldigd te zijn. 

6.1.2. Groepstrajecten en 1-1

Groepstrajecten in combinatie met 1-1 begeleiding kunnen door de Klant tot aan de start van het programma (kick-off call) worden geannuleerd waarbij de Klant recht heeft op een terugbetaling van 50% van het totaalbedrag. Van zodra het programma begonnen is, kan de Klant het specifieke traject niet meer kosteloos annuleren en is het totaalbedrag (ook in geval van annulatie) verschuldigd. Voor deze product specifieke trajecten zijn bijzondere algemene voorwaarden van toepassing.  

6.2. Andere

6.2.1. De verkoop van Producten (templates, audits, online cursussen,…) kan niet worden geannuleerd door de Klant, behoudens indien toepassing wordt gemaakt van artikel 14 van de Algemene Voorwaarden.  

6.2.2. Workshops zijn kosteloos door de Klant te annuleren tot 7 kalenderdagen voorafgaand aan de overeengekomen datum waarop de workshop zou plaatsvinden. Tot 48 uur voor de overeengekomen datum kan de Klant de workshop annuleren waarbij de Klant een terugbetaling van 50% van de totaalprijs kan aanvragen. Bij een annulatie door de Klant minder dan 48 uur voor de overeengekomen datum of een no show zonder verwittiging is de Klant het totaalbedrag verschuldigd zonder recht op enige terugbetaling.

6.3. Algemeen

Boostways is gerechtigd de Overeenkomst per direct te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet, waardoor Boostways haar Diensten niet naar behoren kan uitoefenen. 

 

Artikel 7 – Levering 

7.1. Templates en audits worden digitaal – respectievelijk online en via e-mail- aangeleverd aan de Klant overgemaakte.

Templates worden meteen na de bestelling geleverd. Audits worden door Boostways verzonden binnen de 6 weken na datum van de bestelling, waarop deze termijn een indicatieve termijn is en geenszins een vervaltermijn.

7.2. Diensten kunnen zowel online als offline worden geleverd, afhankelijk van i) het keuzeaanbod van Boostways dat op voorhand aan de Klant wordt gecommuniceerd ii) desgevallend naar keuze van de Klant.

7.3. De (groeps)trajecten vinden plaats op de afgesproken data, net zoals de workshops doorgaan op de afgesproken datum.

Indien de Klant de afgesproken datum van een workshop, small group masterminds, co-works of tweedaagse annuleert, gelden volgende voorwaarden en modaliteiten: 

  • indien annulatie geschiedt meer dan 72u voor de betreffende datum: geen verlies van credit; 
  • indien annulatie geschiedt minder dan 72u voor de betreffende datum: verlies van overeenstemmende credit behoudens indien de Klant aan geldig doktersattest kan voorleggen

De looptijd van een traject ligt op voorhand vast en kan, behoudens onderling akkoord tussen Boostways en de Klant, niet wordt uitgesteld of on hold worden gezet. Boostways is vrij te beslissen om een uitstel van uitvoering, en dus afwijking van de voorziene afgesproken data, toe te staan aan de Klant. 

 

Artikel 8 – Betwistingen 

De Klant is verplicht om -op straffe van verval- eventuele klachten over facturen, geleverde Diensten of Producten van Boostways binnen de 7 kalenderdagen na factuurdatum dan wel levering, via e-mail kenbaar te maken aan Boostways. Bij gebreke aan protest binnen hogervermelde termijn worden de facturen, geleverde Diensten of Producten als definitief aanvaard beschouwd.

Als de Klant klachten heeft, kan de Klant contact opnemen met Boostways via het volgende e-mailadres: info@boostways.be 

De Klant -consument- kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid, via de volgende link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

 

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1. Algemeen

9.1.1. Boostways zal zich steeds inspannen de Overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. De Klant erkent dat Boostways slechts een inspanningsverplichting heeft en in geen enkel geval een resultaatsverplichting. 

9.1.2. De Klant is geheel aansprakelijk voor eventuele materiële schade aan de goederen van Boostways. 

9.2. Overmacht 

9.2.1. Boostways zal in geen geval aansprakelijk zijn indien zij  als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet (tijdig) aan haar verplichtingen kan voldoen. Wanneer de situatie van overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal Boostways alsnog aan haar contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden. In geval van annulatie ingevolge overmacht moet de Klant de desgevallend reeds ontvangen Producten terugbezorgen aan Boostways en zal Boostways de reeds gedane betalingen terugstorten naar de Klant binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de Producten. Boostways zal de Klant terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel dat de Klant heeft gebruikt om te betalen. In dergelijk geval van ontbinding, bestaat er in geen geval een verplichting tot schadevergoeding.

Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle die de nakoming van de verplichtingen van Boostways geheel of gedeeltelijk verhindert of onredelijk bezwaard. Hieronder wordt onder meer –en dus niet limitatief- begrepen: stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen, storingen ingevolge internetfraude,…

9.2.2. De Klant is evenmin aansprakelijk wanneer deze haar contractuele verplichtingen (bv. niet aanwezig op een afspraak) niet kan nakomen wegens aangetoonde overmacht. 

9.3. Relaties met derden 

Voor zover Boostways afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kan Boostways op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

9.4. Contractuele tekortkomingen 

9.4.1. Indien bij het uitvoeren van de Overeenkomst een ernstige tekortkoming aan Boostways te wijten zou zijn, kan de Klant haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt verleend om alsnog de contractuele verplichtingen na te komen. Boostways kan in ieder geval hoogstens aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het door de Klant betaalde factuurbedrag, en hoogstens tot wat haar aansprakelijkheidsverzekering dekt. 

9.4.2. Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst (uitgezonderd schade ten gevolge van een opzettelijke fout of van niet-nagekomen essentiële verbintenissen uit de overeenkomst). 

9.5. Eigen verantwoordelijkheid van de Klant

Boostways begeleidt de Klant en staat hem/haar bij met advies. Boostways kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor de beslissingen die de Klant zelf maakt tijdens het traject i.v.m. zijn/haar zaak. 

 

Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrecht 

10.1. De Klant erkent uitdrukkelijk dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de Website en online teaching platform en  Producten eigendom zijn van Boostways en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten. 

10.2. Boostways verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de Diensten en Producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en uitsluitend in het kader en voor de duur van de Overeenkomst.  

10.3. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door Boostways, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken. 

10.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst. 

 

Artikel 11 – Gegevensverwerking 

Door het aanvaarden van een Aanbod, verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van Boostways, dewelke kan worden geraadpleegd op de Website.

 

Artikel 12 – Vertrouwelijkheid 

12.1. De Partijen zullen samenwerken in een geest van wederzijdse loyaliteit en geen daden plegen of verklaringen afleggen die in contradictie zouden zijn met de doelstellingen van de Overeenkomst of die activiteiten van de andere Partij zouden discrediteren of bemoeilijken.

Partijen verbinden er zich toe alle interne informatie waartoe zij toegang krijgen, vertrouwelijk te zullen behandelen en ze niet aan derden mede te delen noch te gebruiken, tenzij voor zover nodig voor de uitvoering van de Overeenkomst of mits uitdrukkelijke toestemming van de andere Partij.

De verplichting tot geheimhouding is niet van toepassing voor informatie:

  • die publiek gekend was, buiten bekendmaking door één van de Partijen of hun aangestelde;
  • die bekend wordt aan Partijen op een niet-confidentiële basis door eender welke bron;
  • die Partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie;
  • die Partijen verplicht zijn mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege;
  • die Partijen dienen mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage. 

Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de Overeenkomst alsook na de beëindiging van de Overeenkomst. 

12.2. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting geldt als een ernstige fout. 

In geval van schending van dit artikel, zal de betreffende Partij een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere Partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.

12.3. De Klant erkent dat Boostways bepaalde info kan delen op haar sociale media kanalen. De Klant dient Boostways schriftelijk te laten weten wanneer hij/zij wenst dat Boostways bepaalde informatie niet openbaar maakt.

 

Artikel 13 – Herroepingsrecht

13.1. Algemeen

13.1.1. De bepalingen van dit artikel gelden uitsluitend voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument een bestelling online op de Website plaatsen.  

13.2. Uitzonderingen: 

13.2.1. Het Herroepingsrecht geldt niet voor de online cursussen en e-books. De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet geleverd op een materiële drager, is immers niet mogelijk wanneer de Klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met de aanvang van de Overeenkomst voor het einde van de herroepingstermijn. Op deze manier heeft de Klant erkend het ontbindingsrecht te verliezen. 

13.2.2. Het Herroepingsrecht geldt eveneens niet voor volledig uitgevoerde Diensten, noch voor de uitgevoerde Dienst(fas)en die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de Klant of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek persoon.

13.2.3. Het Herroepingsrecht zal derhalve enkel gelden voor de Diensten die Boostways aanbiedt die niet bestaan uit online cursussen of e-books, en waarvoor nog geen werk is uitgevoerd dat persoonlijk aangepast is aan de individuele Klant.

13.3. Uitoefening van het Herroepingsrecht

13.3.1. Om het Herroepingsrecht tijdig uit te oefenen, moet de Klant via een schriftelijke verklaring (bv. per post, of per e-mail) Boostways op de hoogte stellen van zijn beslissing de Overeenkomst te herroepen, en dit voor het verstrijken van de herroepingstermijn. 

13.3.2. Indien de Klant de Overeenkomst herroept, zal Boostways alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de Overeenkomst te herroepen.

13.3.4. Boostways betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

 

Artikel 14 – Slotbepalingen

14.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze Algemene voorwaarden of de Overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere Partij.

14.2.  Indien een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden nietig, ongeldig, niet afdwingbaar of onwettig wordt bevonden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De leemte die ontstaat in de algemene voorwaarden als gevolg van de nietige, ongeldige, niet afdwingbare of onwettige bepaling zal conform de geldende wetgeving worden opgevangen door de toepassing van een geldige bepaling die de oorspronkelijke economische opzet van de initiële bepaling het dichtst benadert.

14.3. Het feit dat Boostways of de Klant nalaat de strikte toepassing van één of meerdere van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als een stilzwijgende afstand van de rechten waarover zij beschikt en verhindert niet om later de strikte naleving ervan te eisen. 

14.4.  Deze Algemene voorwaarden alsook alle overeenkomsten van Boostways worden beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een Overeenkomst dan wel deze Algemene Voorwaarden behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement Leuven.   

Laatste update: 15 maart  2024

Algemene voorwaarden Boostways
1-1 trajecten en coachingstrajecten

Dit zijn de algemene voorwaarden (Hierna “Algemene Voorwaarden”) van Boostways BV,  met zetel te Beverlaak 134, 3118 Rotselaar, en ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer  0753.401.770. (Hierna “Boostways”/”Wij”/”Ons”)

 

Artikel 1 – Definities 

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder: 

  1. Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van Boostways via de website; 
  2. Dienst: de diensten die Wij leveren zoals bepaald in artikel 3 van de Algemene Voorwaarden;
  3. Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER; 
  4. Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving in het betreffende traject of bij ondertekening van de overeenkomst; 
  5. Klant: De ondernemer of consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de Algemene Voorwaarden aanvaardt; 
  6. Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen de Klant en Boostways;
  7. Partij(en): Verwijst naar Boostways en/of de Klant;
  8. 1-1 trajecten: Specifieke begeleidingstrajecten die Boostways aan de Klant aanbiedt, dewelke worden uiteengezet op de Website en in artikel 3 van deze Algemene Voorwaarden;
  9. Coachingtrajecten: Specifieke coachingtrajecten die Boostways aan de Klant aanbiedt, dewelke worden uiteengezet op de Website en in artikel 3 van deze Algemene Voorwaarden;
  10. Website: https://boostwayscoaching.be/ en https://www.boostways.be 

Artikel 2 – Toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden 

2.1. De rechtsverhouding tussen de Klant en Boostways wordt geregeld door de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden, waarvan de Klant verklaart kennis te hebben genomen en deze uitdrukkelijk te hebben aanvaard. Deze Algemene Voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen en Overeenkomsten met betrekking tot het 1-1 traject en Coachingtrajecten. 

2.2. Deze Algemene voorwaarden zijn als enige van toepassing met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de Klant. De Algemene Voorwaarden zijn op ieder ogenblik vrij te raadplegen op de Website zodat de Klant bij de aankoop van een 1-1 traject of Coachingtraject dient te verklaren dat hij/zij kennis heeft genomen van de Algemene Voorwaarden en bevestigt dat hij/zij de hieruit voortvloeiende rechten en verplichtingen aanvaardt. 

2.3. In geval van afwijking tussen de Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden, zullen de bepalingen van de Overeenkomst voorrang hebben, tenzij andersluidend bepaald met specifieke verwijzing naar de relevante clausules van de Algemene Voorwaarden.

2.4. De laatste versie van deze Algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing. Boostways behoudt zich dus het recht voor deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te kunnen wijzigen, dit zonder voorafgaande kennisgeving, onder voorbehoud dat deze wijzigingen op haar Website worden weergegeven. Deze wijzigingen zullen van toepassing zijn op elke offerte, elke aanbieding of elke Overeenkomst die nadien worden gemaakt/geplaatst.

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding 

3.1. De 1-1 trajecten bestaan thans uit volgende vier trajecten: 

  • The golden one traject;
  • The diamond one traject; 
  • The brilliant one traject; 
  • The special one traject; 
  • Hannelore Verheyen 1-1 coachingtraject.

De inhoud en uitwerking van deze trajecten worden nader uiteengezet in artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden alsook op de Website en de voorafgaande 1-1 gesprekken. 

3.2. De Coachingtrajecten bestaan thans uit volgende drie trajecten: 

  • Cash breakthrough traject; 
  • Golden growth traject; 
  • Silver scaling traject;
  • Taste of gold traject. 

De inhoud en uitwerking van deze trajecten worden nader uiteengezet in artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden alsook op de Website. 

Het aanbod van 1-1 trajecten en Coachingtrajecten kan variëren en veranderen en zal op die manier ook worden weergegeven op de Website. 

3.3. Boostways doet steeds een vrijblijvend Aanbod via de Website. Het Aanbod gebeurt door middel van een offerte, die ook de vorm kan aannemen van een prijslijst, brochure of e-mail. De prijzen vermeldt in het Aanbod worden uitgedrukt in euro en steeds exclusief BTW. 

3.4. Tenzij anders overeengekomen, is een offerte/Aanbod van Boostways geldig gedurende 14 dagen na datum van verzending ervan. De Overeenkomst tussen de Klant en Boostways komt pas tot stand na schriftelijke aanvaarding van de offerte/Aanbod door de Klant binnen de vooropgestelde termijn van 14 dagen, en na schriftelijke bevestiging ervan door Boostways. De Overeenkomst is persoonsgebonden. Dit wil zeggen dat uitsluitend de persoon die uitdrukkelijk wordt vermeld op de Overeenkomst dan wel de offerte, gebruik kan maken van de Diensten en dit niet zonder voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van Boostways kan overdragen aan een derde. De offerte/het Aanbod wordt ook als aanvaard beschouwd als dit in alle redelijkheid kan worden afgeleid, zoals bijvoorbeeld wanneer de Klant ervoor opteert reeds een specifiek traject bij Boostways te starten.

3.5. Boostways is niet aan haar Aanbod gehouden indien de Klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het Aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs. 

Artikel 4 – Uitvoering van de Overeenkomst en verantwoordelijkheden van de Klant 

4.1. Algemeen

4.1.1. De uitvoering van de Overeenkomst geschiedt na bestelling/bevestiging van het Aanbod. Naargelang het specifiek gekozen traject, is het mogelijk dat de uitvoering pas wordt gestart na betaling van het verschuldigde bedrag of na ondertekening van een specifieke Overeenkomst. De betalingsmodaliteiten en betalingsvoorwaarden worden steeds duidelijk op voorhand aan de Klant meegedeeld in het Aanbod dan wel offerte. 

4.1.2. Boostways voert haar Diensten naar beste inzicht en vermogen uit. Boostways is niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het door de Klant beoogde resultaat. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzet van de Klant, onder meer bestaande uit volledige informatieverstrekking, deelnemen aan calls, mate van interactie, maken van opdrachten en voorbereidingen. De Klant staat dan ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

Boostways is erop gericht om de Klant te helpen een succesvolle ondernemer te worden. Boostways zal de Klant zorgvuldig en naar beste inzicht coachen om het beste uit de Klant en diens business te halen. De Klant blijft echter ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor diens transformatie en ontwikkeling. Boostways heeft op geen enkele wijze een resultaatsverbintenis en kan geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor het niet behalen van een bepaald (financieel) resultaat.

De Klant dient tenminste over een e-mailadres en internetverbinding, webbrowser en daarvoor geschikte apparatuur te beschikken, om gebruik te kunnen maken van de online trainingen of coaching. Voor individuele begeleiding via Whatsapp dient de Klant over een account op deze applicaties te beschikken.

4.1.3. Wanneer de Klant niet of niet tijdig de nodige gegevens beschikbaar stelt aan Boostways en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten uitsluitend voor rekening van Klant en zal Boostways daar geen enkele verantwoordelijkheid voor dragen.

4.1.4. Boostways is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant zijn verstrekt. 

4.1.5. Boostways behoudt zich het recht voor om voor de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk beroep te doen op een derde partij, waarbij de samenwerkingen zorgvuldig zijn uitgekozen en waarbij Boostways een kwalitatieve dienstverlening garandeert. De derde partij is zelf, en uitsluitend, aansprakelijk voor de Diensten en producten die aan de Klant worden geleverd. Boostways draagt geen enkele aansprakelijkheid voor enige schade die veroorzaakt wordt door de derde partij. 

De identiteit van de professionele dienstverlener, die de diensten in naam en voor rekening van Boostways verstrekt, kan tijdens de duurtijd van het traject wijzigen ingevolge onder andere ontslag, (langdurige) ziekte,…. Dit kan immers nooit een gegronde reden uitmaken voor de Klant om tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan. Boostways duidt éénzijdig een andere professionele dienstverlener aan waarbij Boostways zich er in ieder geval toe verbindt om een andere professionele dienstverlener aan te stellen die over gelijkaardige professionele kwaliteiten beschikt. 

4.1.6. In het kader van zowel de 1-1 trajecten als de Coachingtrajecten biedt Boostways onder andere volgende diensten aan : 

  • Groepscalls/ individuele calls; 
  • Thema tweedaagse (retreats al dan niet met overnachting en/of workshops zoals zal blijken uit het Aanbod); 
  • Toegang tot cursussen/ Boostways app; 
  • Individuele WhatsApp ondersteuning; 
  • Deelname aan Boostways evenementen
  • Individuele begeleiding;

De inhoud en uitwerking van deze diensten wordt nader toegelicht op de Website en kan eveneens van tijd tot tijd variëren en veranderen. 

Tijdens de duurtijd van een traject heeft Boostways eveneens het recht om het aanbod in het kader van de trajecten aan te passen, doch uitsluitend indien Boostways van mening is dat dit een betere dienstverlening zou betekenen voor de Klant. Dit kan onder andere bestaan uit de toevoeging van een andere professionele dienstverlener, aanpassing van de duurtijd van de vergaderingen,… De Klant wordt hier in ieder geval tijdig over geïnformeerd en dergelijke aanpassingen geven geenszins het recht aan de Klant om tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan. 

4.2. Deelname aan Boostways evenementen

4.2.1. In het kader van zowel de 1-1 trajecten als de Coachingtrajecten is de Klant gerechtigd om deel te nemen aan Boostways evenementen. De Prijs voor een deelname aan een specifiek evenement wordt voorafgaandelijk duidelijk en schriftelijk meegedeeld door Boostways. 

4.2.2. Na inschrijving voor een Boostways evenement kan de deelname van de Klant uitsluitend schriftelijk worden geannuleerd. Ingeval van annulering is de Klant volgende annuleringskosten verschuldigd: a) Tot 14 kalenderdagen voor de datum van het evenement kan de Klant kosteloos annuleren b) tussen de 14 en 7 kalenderdagen voor de datum van het evenement kan de Klant diens deelname annuleren mits gehoudenheid tot betaling van een annuleringsvergoeding ten belope van 50% van het overeengekomen bedrag c) Binnen de 7 kalenderdagen voor de datum van het evenement is de Klant in geval van annulering gehouden om de totaalprijs voor deelname aan het evenement te vergoeden. Dit annuleringsbeleid is niet van toepassing op workshops, tweedaagses en mastermind activiteiten. De Klant kan deze activiteiten enkel kosteloos annuleren tot 72 uur voor de geplande datum. Indien de Klant minder dan 72 uur voor aanvang van deze activiteiten wenst te annuleren, is de Klant toch gehouden om de totaalprijs voor de activiteit te vergoeden aan Boostways.

4.2.3. De Klant heeft de mogelijkheid om zich op het Boostways evenement te laten vervangen door een specifiek aangeduide derde, doch uitsluitend indien Boostways daarvan voorafgaandelijk schriftelijk in kennis wordt gesteld. 

4.2.4. In geval van specifieke omstandigheden die door Boostways duidelijk gecommuniceerd worden naar de Klant, zoals onder andere onvoldoende aanmeldingen voor het geplande evenement of verhindering van een hoofdspreker, behoudt Boostways zich het recht voor om de datum van het evenement te verplaatsen. De Klant wordt hierover op voorhand geïnformeerd, waarbij de deelname van de ingeschreven Klant mee wordt verschoven naar de nieuwe datum, dewelke tijdig wordt gecommuniceerd. Indien de Klant weerhouden is op de nieuwe voorgestelde datum van het evenement, ontvangt de Klant een voucher (van dezelfde waarde) die gebruikt kan worden voor Diensten of producten van Boostways. Indien het evenement finaal geen doorgang zou vinden, heeft Boostways de verplichting om het bedrag van de gedane betalingen terug te storten naar de Klant en dit via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht. 

4.3. WhatsApp ondersteuning 

4.3.1. In het kader van zowel de 1-1 trajecten als de Coachingtrajecten biedt Boostways geïndividualiseerde WhatsApp ondersteuning aan. Wie van de teamleden van Boostways de WhatsApp ondersteuning zal bieden aan de Klant wordt uitsluitend beslist door Boostways, hetgeen afhankelijk is van het soort traject alsook van de beschikbaarheid van de teamleden van Boostways.   

Bij het sturen van berichten dient de Klant zich aan volgende regels te houden: 

– de berichten van de Klant bestaan uit geschreven teksten of spraakberichten dien niet langer dan twee minuten mogen duren; 

– elk bericht bestaat uit maximaal één vraag; 

– redelijke frequentie van het versturen van berichten, waarbij  “spammen” niet is toegestaan. 

4.3.2. Boostways zal de nodige inspanningen leveren om binnen de drie werkdagen te reageren op berichten met uitzondering van vakantieperiodes. Indien er een evenement van of door Boostways wordt georganiseerd, wordt de reactietermijn verlengd naar 5 werkdagen. 

Vakantieperiodes en sluitingsperiodes van Boostways worden voldoende tijdig op voorhand gecommuniceerd zodat de Klant daar rekening mee kan houden. Indien er tijdens een vakantieperiode dan wel specifieke sluitingsperiode een heel dringende vraag zou zijn van de Klant, beschikt de Klant over de mogelijkheid om contact op te nemen per e-mail, waarbij de vraag door een teamlid van Boostways zal worden behandeld. 

Ingeval van ziekte van één van de teamleden van Boostways, zal de WhatsApp ondersteuning worden waargenomen door een ander teamlid van Boostways. Bij langdurige ziekte of afwezigheid van het betreffende teamlid van Boostways, zullen de Klant en Boostways naar een gepaste en redelijke oplossing zoeken. 

De dienstverlening kan in onderling overleg tussen de Klant en Boostways tijdelijk worden opgeschort doch zonder dat de Klant het recht heeft om de overeenkomst te ontbinden. Indien de onbeschikbaarheid van één van de teamleden van Boostways langer duurt dan 3 maanden zal het traject worden hervat waarbij Boostways in een andere kwalitatieve professionele dienstverlener zal voorzien. 

4.3.3. De dienstverlening betreffende de WhatsApp ondersteuning gaat uit van een redelijk gebruik van deze dienst. Dit impliceert dat de Klant in beginsel vragen kan stellen omtrent (de organisatie van) zijn/haar bedrijf en dat Boostways actief meedenkt over deze vragen. Indien de Klant echter onredelijk veel beroep doet op de WhatsApp ondersteuning of meer van Boostways verwacht in vergelijking met andere Klanten en dan hetgeen werd afgesproken, iets wat Boostways met alle middelen van recht kan aantonen, zal Boostways de Klant hierover aanspreken. Indien de Klant echter op een onredelijke manier gebruik blijft maken van deze dienst, behoudt Boostways zich het recht voor om aanvullende voorwaarden te stellen aan het gebruik van deze dienst. 

4.3.4. Boostways behoudt zich het recht voor om de inhoud van deze dienstverlening te wijzigen met het oog op een kwalitatieve verbetering. 

4.4. Activiteiten binnen de 1-1 trajecten en Coachingtrajecten  

4.4.1. Een traject bestaat uit verschillende online en offline activiteiten, zoals online groepscoaching, masterminds op locatie, half daagse workshops, twee daagse retreat, workshop of individuele gesprekken. De activiteiten die bij het specifieke traject van de Klant behoren, worden uitdrukkelijk vermeldt op de Website en in de welkomstmail die de Klant van Boostways ontvangt. 

4.4.2. Voor bepaalde activiteiten wordt de Klant ingepland in een bepaalde fase van de deelname aan het traject. De Klant ontvangt in principe eenmalig een uitnodiging voor deelname aan een specifieke activiteit, al dan niet met de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal data of met de mogelijkheid om binnen een bepaalde termijn een afspraak met Boostways in te plannen. 

4.4.3. Indien de Klant geen gebruik maakt van de uitnodiging om deel te nemen aan een bepaalde activiteit of het niet tijdig inplannen van een afspraak in het kader van het lopende traject, leidt dit tot verval van het recht in hoofde van de Klant om aanspraak te maken op uitvoering van die activiteit zonder recht op schadevergoeding of betalingsvermindering. De tijdige aanwezigheid van de Klant bij de activiteiten valt onder diens uitsluitende verantwoordelijkheid. De tijd die de Klant te laat was, is verstreken waarbij de Klant niet het recht heeft om deze terug in te halen. 

4.4.4. Een ingeplande “offline” afspraak/bijeenkomst kan maximaal één keer worden verplaatst door de Klant mits de Klant dit tijdig, dit wil zeggen uiterlijk 72 uur voorafgaand aan de ingeplande datum, schriftelijk te kennen geeft aan Boostways. Echter is een verplaatsing van een ingeplande “offline” afspraak/bijeenkomst slechts mogelijk indien Boostways de bijeenkomst nog eens heeft ingepland of zal inplannen. In bepaalde situaties, zoals bijvoorbeeld verhindering van een hoofdspreker, kan een “offline” bijeenkomst, zoals een mastermind, tweedaagse of workshop, worden verplaatst naar een andere datum. Indien de Klant op deze nieuwe uitgestelde datum niet beschikbaar is, zoeken Boostways en de Klant in onderling overleg naar een gepaste oplossing.  

4.4.5. Voor de online bijeenkomsten geldt dat Boostways een planning maakt en de Klant duidelijk informeert over deze planning. Indien de Klant niet kan deelnemen aan een online bijeenkomst, geeft dit nooit aanleiding tot het recht op een schadevergoeding of betalingsvermindering.  

4.4.6. Online bijeenkomsten kunnen in bepaalde omstandigheden, zoals bijvoorbeeld verhindering voor de spreker, worden geannuleerd en verplaatst of door een andere spreker worden geleid. Dergelijke omstandigheid geeft de Klant geen recht op een schadevergoeding of betalingsvermindering. Individuele calls kunnen steeds in onderling overleg worden verplaatst.

4.4.7. De online bijeenkomsten en 1-1 calls kunnen door Boostways éénzijdig worden geannuleerd en in de tijd worden verzet, alsook kan Boostways de Klant toewijzen aan een andere professionele dienstverlener dan initieel voorzien, mits motivering. Deze motivering kan bestaan uit onbeschikbaarheden wegens een vakantieperiode, ontslag of ziekte van een professionele dienstverlener,… In dergelijk geval beschikt de Klant altijd over de mogelijkheid om een nieuwe afspraak of 1-1 call in te plannen. Dergelijke omstandigheden geven de Klant niet het recht om tot ontbinding van de Overeenkomst over te gaan. 

4.4.8. De Klant krijgt gedurende de duur van de Overeenkomst eveneens toegang tot de Boostways applicatie waar de Klant middels gepersonaliseerde gegevens kan inloggen en waar de Klant een overzicht krijgt van het lopende traject, van de afspraken/evenementen/activiteiten/ online bijeenkomsten die ingepland staan, van de Diensten waar de Klant nog recht op heeft,… De toegang tot de Boostways applicatie is persoonlijk en mag niet zonder schriftelijke toestemming van Boostways worden overgedragen aan een derde. Bij onheus gebruik van de Boostways applicatie dan wel overdracht van de inloggegevens aan een derde zonder schriftelijke toestemming van Boostways, vervalt het recht van toegang tot de Boostways applicatie voor de Klant. 

4.5. Online cursussen/content

4.5.1. Toegang tot online trainingen en de inhoud ervan is persoonlijk, en mag niet worden gedeeld met derden.

4.5.2. Bij een vermoeden van het delen van toegang tot (de inhoud van) een online training met derden, wordt de toegang tot de online training voor onbepaalde tijd geblokkeerd, zonder dat Boostways enige vergoeding of betaling verschuldigd is aan de Klant.

4.5.3. De aangeboden online trainingen, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd, worden aangeleverd via de Website of via een online platform. 

4.5.4. Na het einde van een online training, blijft de inhoud – naargelang de keuze van Boostways – beschikbaar gedurende de duurtijd van het traject, dan wel ‘levenslang’ zolang Boostways, de online training en het online platform blijven bestaan. Indien de online training niet langer worden aangeboden, zal de Klant hiervan tijdig op de hoogte worden gebracht.

4.5.5. De Klant dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online trainingen dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor Boostways. 

Artikel 5 – Vergoeding

5.1. Algemeen

5.1.1. De prijzen variëren naargelang het door de Klant gekozen traject. De prijzen staan steeds vermeld op de Website van Boostways, in de brochure en/of in e-mails en de offerte.

5.1.2. De vermelde tarieven zijn steeds uitgedrukt exclusief Btw. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/Diensten en eventueel vervoersonkosten. Zulke extra opties (bv. aankoop van een fysiek werkboek) en eventuele bijkomende kosten worden apart en bijkomend aangerekend aan de Klant en komen bovenop de oorspronkelijke aanbodprijs.

5.1.3. Boostways heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. De prijzen die van toepassing waren op het moment van het Aanbod en dewelke door de Klant werden aanvaard, blijven echter onverminderd de toepasselijke prijzen voor de betreffende Overeenkomst. 

5.2. Facturatie en betaling

5.2.1.  Tenzij de bestelling door de Klant onmiddellijk online diende te worden betaald, zal Boostways een factuur opmaken bij het toekennen van de bestelling. Indien het gaat om een traject waarvoor een voorschot wordt gevraagd, hetgeen blijkt uit de offerte, zal er een voorschotfactuur worden opgemaakt ten belope van een bepaald % van de totale prijs zoals uitdrukkelijk bepaald in de offerte en overeengekomen tussen Partijen. De factuur is betaalbaar binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum, tenzij Boostways daar uitdrukkelijk schriftelijk van afwijkt. Indien toepasselijk, is de voorschotfactuur tenminste betaalbaar voor aanvang van het traject. Bij gebreke aan betaling van een (voorschot)factuur, behoudt Boostways zich het recht voor om de uitvoering van de Overeenkomst te schorsen, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding, tot Boostways de volledige betaling heeft ontvangen. 

5.2.2. Bij de aankoop van een traject heeft de Klant steeds de mogelijkheid tussen volgende betalingsmodaliteiten: i) ofwel gaat de Klant het totaalbedrag van het traject in één keer betalen, waarbij er onmiddellijk een factuur wordt opgemaakt voor het totaalbedrag ii) ofwel gaat de Klant het totaalbedrag in maandelijkse schijven betalen conform de duurtijd van het traject waarbij Boostways maandelijks eenzelfde bedrag zal factureren aan de Klant. 

5.2.3. Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van een factuur op de vervaldag, begaat de Klant een contractuele wanprestatie. In dat geval zal Boostways een eerste betalingsherinnering sturen naar de Klant. 

Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van een factuur is er in elk geval over het openstaande factuurbedrag vanaf de tweede herinnering en na voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar op het onbetaalde factuurbedrag alsook een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% van het onbetaalde factuurbedrag met een minimum van 250,00 euro voor administratieve en buitengerechtelijke invorderingskosten, onverminderd het recht van Boostways om een hogere schadevergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade. 

Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van de Klant – uitsluitend consument- op de vervaldatum van de factuur, wordt de consument een eerste maal kosteloos aangemaand. Bij niet betaling binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van deze eerste aanmaning, zal er een ingebrekestelling worden verzonden en zullen er interesten en een schadebeding worden aangerekend overeenkomstig artikel XIX.4 Wetboek Economisch Recht. Nalatigheidsintresten worden begroot aan de wettelijke interestvoet. Het schadebeding bedraagt:

  • voor verschuldigde hoofdsommen tot € 150,00: € 20,00;
  • voor verschuldigde hoofdsommen tussen € 150,01 en € 500,00: € 30,00 + 10% van de verschuldigde hoofdsom op de schijf tussen € 150,01 en € 500,00;
  • voor verschuldigde hoofdsommen meer dan € 500,00: € 65,00 + 5% van verschuldigde hoofdsom op de schijf boven € 500,01, met een maximum van € 2.000,00;

5.3. KMO-portefeuille

Indien de Klant voor de betaling van de trajecten beroep wenst te doen op de financiële steunmaatregel van de KMO-portefeuille, geschiedt de betaling van de hoofdsom van de factuur via de KMO-portefeuille van de Klant en dient de toepasselijke Btw op het factuurbedrag rechtstreeks aan Boostways te worden betaald. De Klant is er zelf verantwoordelijk voor om deze KMO-portefeuille aan te vragen binnen de 2 weken na startdatum van het traject die op de factuur vermeld staat. 

Indien de Klant een traject aangaat met een duurtijd van twee of drie jaar, dient de betaling van het traject op respectievelijk twee dan wel drie tijdstippen te gebeuren. Eén betaling dient te geschieden op het ogenblik van het ontstaan van de Overeenkomst, en dus bij aanvang van het eerste jaar van het traject, en de tweede en/of derde betaling dienen te gebeuren bij aanvang van respectievelijk het tweede en/of derde jaar van het traject. 

De klant kan naar eigen wil voor de verschillende betalingen beroep doen op de financiële steunmaatregel van de KMO-portefeuille, zoals uiteengezet in de hogervermelde alinea. 

Indien op het ogenblik van de tweede en/of derde betaling het recht in hoofde van de Klant om gebruik te maken van de KMO-portefeuille vervalt, om éénder welke reden, is de Klant hoe dan ook gehouden om tot betaling van de overeengekomen bedragen over te gaan en impliceert dit dus geen verval van de betalingsverplichting noch vormt dit een reden om tot éénzijdige beëindiging van de Overeenkomst over te gaan. 

Artikel 6 – Wijziging of beëindiging van de overeenkomst 

6.1. Trajecten – algemeen

Een bij Boostways aangekocht traject kent een specifieke duurtijd zoals vermeld op de Website dan wel de offerte van Boostways, en betreft dus een overeenkomst van bepaalde duur. De Overeenkomst kan in principe niet vroegtijdig worden beëindigd, behoudens andersluidende overeenstemming en volgens de hierna vermelde modaliteiten. 

De Klant dient de credits die worden verkregen bij aanvang van het betreffende traject, en hetgeen kan worden bijgehouden via de Boostways applicatie, op te gebruiken binnen de duurtijd van het traject/de Overeenkomst. Indien de Klant niet alle credits gebruikt binnen de duurtijd van het traject/ de Overeenkomst leidt dit in hoofde van de Klant tot verval van het recht om aanspraak te maken op uitvoering van de Diensten van Boostways zonder recht op schadevergoeding of betalingsvermindering.

De Overeenkomst kan te allen tijde in onderling overleg vroegtijdig worden opgezegd met inachtname van een opzegtermijn van vier maanden. 

De Klant kan de Overeenkomst niet éénzijdig vroegtijdig opzeggen. Indien de Klant echter toch aangeeft de Overeenkomst éénzijdig vroegtijdig te willen beëindigen, behoudt Boostways zich het recht voor om de éénzijdige beëindiging van de Overeenkomst lastens de Klant te aanvaarden, waarbij Boostways aanspraak maakt op een verbrekingsvergoeding gelijk aan de waarde van de reeds geleverde prestaties en diensten, vergoeding voor de gemaakte kosten en winstderving, en waarbij er voor de Klant geen mogelijkheid tot terugbetaling is. 

Groepstrajecten in combinatie met 1-1 begeleiding kunnen door de Klant tot aan de start van het programma (kick-off call) worden geannuleerd waarbij de Klant recht heeft op een terugbetaling van 50% van het totaalbedrag. Van zodra het traject begonnen is, geldt artikel 6.1, derde alinea indien de Klant de Overeenkomst vroegtijdig wenst te beëindigen. 

6.2. Algemeen

Boostways is gerechtigd de Overeenkomst onmiddellijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet, waardoor Boostways haar Diensten niet naar behoren kan uitoefenen. 

Indien Boostways de Diensten van het traject niet meer zou kunnen aanbieden, om welke reden dan ook, geldt artikel 6.1, derde alinea eveneens in omgekeerde zin. 

Artikel 7 – Levering 

7.1.  De door de Klant gekozen trajecten vinden plaats op de vooraf afgesproken data, waarbij Boostways voldoende op voorhand de specifieke datum van evenementen, workshops,… communiceert aan de Klant. 

7.2. De looptijd van een traject ligt op voorhand vast en kan, behoudens onderling akkoord tussen Boostways en de Klant, niet worden uitgesteld of on hold worden gezet. Boostways is vrij te beslissen om een uitstel van uitvoering, en dus afwijking van de voorziene afgesproken data, toe te staan aan de Klant. 

Artikel 8 – Betwistingen 

De Klant is verplicht om -op straffe van verval- eventuele klachten over facturen of geleverde Diensten van Boostways binnen de 7 kalenderdagen na factuurdatum dan wel dienstverlening, via e-mail kenbaar te maken aan Boostways. Bij gebreke aan protest binnen hogervermelde termijn worden de facturen of geleverde Diensten als definitief aanvaard beschouwd.

Als de Klant klachten heeft, kan de Klant contact opnemen met Boostways via het volgende e-mailadres info@boostways.be.

De Klant -consument- kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid, via de volgende link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1. Algemeen

9.1.1. Boostways zal zich steeds inspannen de Overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. De Klant erkent dat Boostways slechts een inspanningsverplichting heeft en in geen enkel geval een resultaatsverplichting. 

9.1.2. De Klant is geheel aansprakelijk voor eventuele materiële schade aan de goederen van Boostways. 

9.2. Overmacht 

9.2.1. Boostways zal in geen geval aansprakelijk zijn indien zij  als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet (tijdig) aan haar verplichtingen kan voldoen. Wanneer de situatie van overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal Boostways alsnog aan haar contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden. In geval van annulatie ingevolge overmacht moet de Klant de desgevallend reeds ontvangen producten in het kader van het traject terugbezorgen aan Boostways en zal Boostways de reeds gedane betalingen terugstorten naar de Klant binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de producten. Boostways zal de Klant terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel dat de Klant heeft gebruikt om te betalen. In dergelijk geval van ontbinding, bestaat er in geen geval een verplichting tot schadevergoeding.

Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle die de nakoming van de verplichtingen van Boostways geheel of gedeeltelijk verhindert of onredelijk bezwaard. Hieronder wordt onder meer –en dus niet limitatief- begrepen: stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen, storingen ingevolge internetfraude,…

9.2.2. De Klant is evenmin aansprakelijk wanneer deze haar contractuele verplichtingen (bv. niet aanwezig op een afspraak) niet kan nakomen wegens aangetoonde overmacht. 

9.3. Relaties met derden 

Voor zover Boostways afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kan Boostways op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

9.4. Contractuele tekortkomingen 

9.4.1. Indien bij het uitvoeren van de Overeenkomst een ernstige tekortkoming of bewuste fout aan Boostways te wijten zou zijn, kan de Klant haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt verleend om alsnog de contractuele verplichtingen na te komen. Boostways kan in ieder geval hoogstens aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het door de Klant betaalde factuurbedrag, en hoogstens tot wat haar aansprakelijkheidsverzekering dekt. 

9.4.2. Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst (uitgezonderd schade ten gevolge van een opzettelijke fout of van niet-nagekomen essentiële verbintenissen uit de overeenkomst). 

9.5. Eigen verantwoordelijkheid van de Klant

Boostways begeleidt de Klant en staat hem/haar bij met advies. Boostways kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor de beslissingen die de Klant zelf maakt tijdens het traject in verband met zijn/haar zaak. 

Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrecht 

10.1. De Klant erkent uitdrukkelijk dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, cursussen, modules en/of materialen, overige inhoud op de Website en online teaching platform en Producten eigendom zijn van Boostways en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten. 

10.2. Boostways verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de diensten en producten die worden gebruikt in het kader van de trajecten, te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en uitsluitend in het kader en voor de duur van de Overeenkomst.  

10.3. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door Boostways, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken. 

10.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst. 

Artikel 11 – Gegevensverwerking 

Door het aanvaarden van een Aanbod, verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van Boostways, dewelke kan worden geraadpleegd op de Website. 

Artikel 12 – Vertrouwelijkheid 

12.1. De Partijen zullen samenwerken in een geest van wederzijdse loyaliteit en geen daden plegen of verklaringen afleggen die in contradictie zouden zijn met de doelstellingen van de Overeenkomst of die activiteiten van de andere Partij zouden discrediteren of bemoeilijken.

Partijen verbinden er zich toe alle interne informatie waartoe zij toegang krijgen, vertrouwelijk te zullen behandelen en ze niet aan derden mede te delen noch te gebruiken, tenzij voor zover nodig voor de uitvoering van de Overeenkomst of mits uitdrukkelijke toestemming van de andere Partij.

De verplichting tot geheimhouding is niet van toepassing voor informatie:

  • die publiek gekend was, buiten bekendmaking door één van de Partijen of hun aangestelde;
  • die bekend wordt aan Partijen op een niet-confidentiële basis door eender welke bron;
  • die Partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie;
  • die Partijen verplicht zijn mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege;
  • die Partijen dienen mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage. 

Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de Overeenkomst alsook na de beëindiging van de Overeenkomst. 

12.2. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting geldt als een ernstige fout. 

In geval van schending van dit artikel, zal de betreffende Partij een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere Partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.

12.3. De Klant erkent dat Boostways bepaalde informatie en algemeen verloop van het traject  kan gebruiken in review en kan delen op haar sociale media kanalen. De Klant dient Boostways schriftelijk te laten weten wanneer hij/zij wenst dat Boostways bepaalde informatie niet openbaar maakt.

Artikel 13 – Herroepingsrecht

13.1. Algemeen

13.1.1. De bepalingen van dit artikel gelden uitsluitend voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument een bestelling van Diensten online op de Website plaatsen.  

13.2. Uitzonderingen: 

13.2.1. Het Herroepingsrecht geldt niet voor de online cursussen en e-books. De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet geleverd op een materiële drager, is immers niet mogelijk wanneer de Klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met de aanvang van de Overeenkomst voor het einde van de herroepingstermijn. Op deze manier heeft de Klant erkend het ontbindingsrecht te verliezen. 

13.2.2. Het Herroepingsrecht geldt eveneens niet voor volledig uitgevoerde diensten, noch voor de uitgevoerde Dienst(fas)en die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de Klant of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek persoon.

13.2.3. Het Herroepingsrecht zal derhalve enkel gelden voor de diensten die Boostways aanbiedt die niet bestaan uit online cursussen of e-books, en waarvoor nog geen werk is uitgevoerd dat persoonlijk aangepast is aan de individuele Klant.

13.3. Uitoefening van het Herroepingsrecht

13.3.1. Om het Herroepingsrecht tijdig uit te oefenen, moet de Klant via een schriftelijke verklaring (bv. per post, of per e-mail) Boostways op de hoogte stellen van zijn/haar beslissing de Overeenkomst te herroepen, en dit voor het verstrijken van de herroepingstermijn. 

13.3.2. Indien de Klant de Overeenkomst herroept, zal Boostways alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de Overeenkomst te herroepen.

13.3.4. Boostways betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

Artikel 14 – Slotbepalingen

14.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze Algemene voorwaarden of de Overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere Partij.

14.2.  Indien een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden nietig, ongeldig, niet afdwingbaar of onwettig wordt bevonden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De leemte die ontstaat in de algemene voorwaarden als gevolg van de nietige, ongeldige, niet afdwingbare of onwettige bepaling zal conform de geldende wetgeving worden opgevangen door de toepassing van een geldige bepaling die de oorspronkelijke economische opzet van de initiële bepaling het dichtst benadert.

14.3. Het feit dat Boostways of de Klant nalaat de strikte toepassing van één of meerdere van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als een stilzwijgende afstand van de rechten waarover zij beschikt en verhindert niet om later de strikte naleving ervan te eisen. 

14.4.  Deze Algemene voorwaarden alsook alle overeenkomsten van Boostways worden beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting in verband met de interpretatie of uitvoering van een Overeenkomst dan wel deze Algemene Voorwaarden behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement Leuven.   

Laatste update: 28 december  2024