Help, ik verkoop niet!

Help, help en nog eens help! Je hebt er alles aan gedaan om een lancering op te zetten die er volgens jou helemaal staat. Maar dan – nogmaals: help o help o help – lijkt die niet echt aan te slaan. Je wil maar niet verkopen… Say no more, to the rescue, here I am! Hannelore met advies om jouw verkoop alsnog te boosten. 

The basics van verkoop

Eenmaal de basics van jouw lancering er staan, wil je natuurlijk ook dat jouw product of dienst gelijk ne zot verkoopt. En om dat te bereiken, breng je best ook eerst de basics van jouw verkoop in orde. 

  1. Bouw vertrouwen op
    Vertrouwen creëren bij jouw klanten is essentieel. Ik ga er nu niet te diep op ingaan – daarvoor moet je in mijn Survival call (link) zijn – maar ik wil je wel meegeven dat mensen alleen tot kopen overgaan als ze ook echt vertrouwen hebben in zowel het product of de dienst, als de persoon erachter die het verkoopt.

    Concreet bouw je vertrouwen op door je expertise te tonen, social proof te delen, je ervaringen te vertellen etc.

  2. Houd je aan je grote belofte
    Jouw ideale klant kampt met een bepaalde pijn of heeft een bepaald verlangen, waarvoor jij als ondernemer een oplossing hebt. Jouw belofte is dus datgene waarmee jij het probleem of verlangen van jouw klanten gaat inlossen waardoor ze van punt A naar punt B gebracht worden (= hun transformatie).

    Het is dus heel belangrijk dat jij je altijd houdt aan je belofte houdt – no matter what. Anders zullen jouw (potentiële) klanten het vertrouwen in jou als ondernemer verliezen en niet meer bij jou kopen.

  3. Zet in op jouw marketing
    Achter elke succesvolle verkoop zit een goed doordachte marketingstrategie, wat inhoudt dat jij als ondernemer inzet op herkenbaarheid – je klant moet zich erkend voelen door jou – en een duidelijke positionering – je klant moet duidelijk weten waar jouw onderneming voor staat.

    Daarbij is het ook van groot belang dat jij in de taal van je klant praat en dus niet in je eigen vakjargon.
Blog 2022 12 13 extras A

3 golden tips

Naast deze drie basics, die jij dus zeker en vast op orde moet hebben wil je verkopen, geef ik je nog drie extra gouden tips mee. Deze kan je dan gebruiken om écht het onderste uit de kan te halen van jouw verkoop!

  • Ik zie heel vaak gebeuren dat ondernemers verkoop misslaan omdat ze hun (potentiële) klanten niet genoeg opvolgen. Een snelle follow-up is dan ook essentieel in elke fase van het verkoopproces.
  • Zet in op FOMO (fear of missing out), scarcity en urgency bij jouw doelpubliek. Geef ze het gevoel dat ze echt iets groots missen als ze jouw product / dienst nu niet kopen.
  • Heel veel verkopen worden voorafgegaan door een salesgesprek. Zorg er dus voor dat je dat tot in de puntjes voorbereid: wat moet er vooraf, tijdens en nadien gebeuren?

Voilà, dat waren ze dan, beste ondernemer: de handvaten én extra’s die je nodig hebt om van jouw verkoop alsnog een succes te maken!

Kan je niet wachten nu om ermee aan de slag te gaan? Sta je te popelen om die verkoop van jou 180° graden te laten draaien?

Ik zou zeggen: houd je niet in en voor de geit ermee!
Ik wens je alvast heel veel succes!

Wil je graag een handje geholpen worden? Dat kan zeker en vast! In het Boost My Launch traject komt alles aan bod – van A tot Z, van lancering tot verkoop – om ervoor te zorgen dat jij binnenkort een groot succes ervaart!

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community