Wie is jouw ideale klant?
En hoe ga je van een klant naar een buyer persona?
Iets wat veel ondernemers vaak vergeten is te bepalen wie nu eigenlijk hun ideale klant is.
En dat is echt ontzettend belangrijk.
Door een helder beeld te krijgen van wie jouw ideale klant is, ga je veel makkelijker met hen kunnen communiceren én kunnen adverteren met succes.
Maar hoe bepaal je nu die ideale klant?
Vertrek vanuit je bestaande klanten: met welke klanten werk je het liefste? Wat typeert hen?
Wie zijn ze? Wat doen ze?
Hoe zijn ze bij jou terechtgekomen?
Wat is hun grootste probleem?
En hoe kan jij dat probleem oplossen?
Denk nu nog een stapje verder.
Hoe ziet het sociale leven van je ideale klant eruit? Wat doet hij in zijn vrije tijd?
Welke hobby’s? Welke social media kanalen gebruikt je ideale klant?
Zo kom je tot de ontwikkeling van wat we in de marketing een buyer persona noemen. Een personalisatie van jouw ideale klant, die je helpt om je communicatie scherp te stellen. Die je helpt om je klant te kunnen targetten met betalende advertenties. Die je helpt alles te bekijken vanuit het standpunt van je ideale klant.
Het resultaat?
Meer klanten. Meer ideale klanten…
Wie is jouw ideale klant?
- Algemeen
Honger naar meer? Dit zou je ook kunnen interesseren!
Ondernemen
Stop met rennen, start met denken: waarom de ‘wat’ belangrijker is dan de ‘hoe
Ik zie het vaak gebeuren: je hebt een idee, je krijgt kriebels van alle inspiratie en – bam! – je denkt meteen aan de uitvoering.
Podcast
Onze Growcations alleen maar vakantie? Nee, dit is business met een twist!
Terwijl ik deze podcast opneem, ben ik op Growcation in het prachtige Tenerife. En dat bracht me op het idee om jullie, luisteraars, eens mee
Word lid van
de Boostways
community.
Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.