Wie is jouw ideale klant?
En hoe ga je van een klant naar een buyer persona?
Iets wat veel ondernemers vaak vergeten is te bepalen wie nu eigenlijk hun ideale klant is.
En dat is echt ontzettend belangrijk.
Door een helder beeld te krijgen van wie jouw ideale klant is, ga je veel makkelijker met hen kunnen communiceren én kunnen adverteren met succes.
Maar hoe bepaal je nu die ideale klant?
Vertrek vanuit je bestaande klanten: met welke klanten werk je het liefste? Wat typeert hen?
Wie zijn ze? Wat doen ze?
Hoe zijn ze bij jou terechtgekomen?
Wat is hun grootste probleem?
En hoe kan jij dat probleem oplossen?
Denk nu nog een stapje verder.
Hoe ziet het sociale leven van je ideale klant eruit? Wat doet hij in zijn vrije tijd?
Welke hobby’s? Welke social media kanalen gebruikt je ideale klant?
Zo kom je tot de ontwikkeling van wat we in de marketing een buyer persona noemen. Een personalisatie van jouw ideale klant, die je helpt om je communicatie scherp te stellen. Die je helpt om je klant te kunnen targetten met betalende advertenties. Die je helpt alles te bekijken vanuit het standpunt van je ideale klant.
Het resultaat?
Meer klanten. Meer ideale klanten…
Big Player Secrets for Solopreneurs 10: hoe ik Boostways van nul naar een miljoen bracht in minder dan drie jaar
In alle vorige afleveringen van Big Player Secrets for Solopreneurs hebben we het gehad over hoe je inspiratie kan halen uit grote bedrijven. Vandaag neem