Zo start jij met influencer marketing

Als ik jou vandaag de dag één tip mag geven: zet in op influencer marketing! Want met de opkomst van social media is het een echte must geworden voor elke ondernemer die wil groeien! In deze blogpost geef ik jou dan ook in 4 stappen hoe jij begint aan jouw influencer marketing.

Ik heb het toch bij het juiste eind als ik zeg dat jouw uiteindelijke ultieme doel is om te GROEIEN, beste ondernemer?

Om jou daar zoveel en zo goed mogelijk te helpen – want dat is uiteraard wat ik als coach het liefste doe – geef ik jou een stappenplan in handen opdat jij meteen na deze blogpost aan de slag kan met jouw influencer marketing.

Hoe begin ik aan een goede influencer marketingcampagne?

1. Kies de juiste influencer(s)

Eerst en vooral is het heel belangrijk dat jij een influencer kiest die bij jou en jouw merk past. Jullie moeten met andere woorden dezelfde waarden uitdragen.

Focus jij jou als ondernemer dus op een high end branding en positionering? Dan kan je best niet in zee gaan met een influencer die altijd trashy woorden op social media gebruikt.
Richt jij jou als ondernemer op mama’s met kinderen? Dan kan je best niet samenwerken met iemand die in het verleden al eens een kindonvriendelijke uitspraak heeft gedaan.

2. Weet goed wat je zelf wilt

Welke inhoud wil je? Op welke kanalen? Hoeveel posts en/of stories wil je zien? Hoe lang moet de content online blijven? Welke woorden wil je dat hij of zij gebruikt? Welke visuals?…

Leg vanaf het begin goed vast wat je wilt en verwacht van je influencer(s) en communiceer dat ook heel duidelijk. Daarbij is het niet de bedoeling dat jij jouw influencer ineens een heel andere look en feel geeft. Integendeel! Influencers mogen en moeten hun eigenheid behouden, anders verliezen ze natuurlijk hun aanhang.

3. Stel een goede briefing op

Denk dus heel goed na over wat jij wil en verwacht van jouw influencer, en schrijf dat vervolgens ook tot in de puntjes uit in goed uitgewerkte briefingsdocumenten. Want hoe duidelijker jij zelf bent, hoe makkelijker het voor jouw influencer ook zal zijn om aan je verwachtingen te voldoen.

4. Maak goede afspraken

Eigenlijk moet jij influencers beschouwen als zakenpartners en niets anders. Maak dus zoals altijd een overeenkomst, een contract, op met jouw influencers waarin alles staat wat jullie afgesproken hebben. Laat dat contract bovendien nalezen door een jurist en blijf het zelf ook steeds goed opvolgen.

Heeft dit je zin gegeven in meer? Jij wil m.a.w. nog meer diepgaande informatie over influencer marketing? Nog meer tips & tricks over hoe eraan te beginnen?

Dan is de cursus ‘Aan de slag met influencers’ echt iets voor jou! Een uitgebreide masterclass met checklists, templates en een heleboel concrete cases waardoor jij binnenkort het beste uit jouw influencer marketing haalt.

Klaar om erin te vliegen? GO, GO, GO!

Influencer marketing cursus mockup V2 1 2048x1220.png

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community