8 euro vs 30 euro massage, wat is het verschil?

Vandaag brengen we een serieus – lees: belangrijk – topic op een luchtige manier. We houden je niet in spanning: we gaan het hebben over positionering aan de hand van het massagesalon. Want zè ma zeker, masseren is iets wat wij onszelf in Bali heel veel gegund hebben! Z to the aaaaalig!

Je kan er niet omheen kijken. In Bali heb je op elke hoek, in iedere straat meerdere massagesalons. Wat ons daarbij opviel toen we er op workation waren? Hoeveel verschillende types massagesalons Bali heeft, en dat ‘verschil in’ heeft alles te maken met positionering: hoe ze eruit zien, hoe ze je benaderen bij binnenkomst, het prijskaartje etc.

Omdat positionering één van dé stokpaardjes is bij Boostways, leken deze massagesalons ons een goede aanleiding om het er nog eens over te hebben. Alsook omdat we blijven merken dat ondernemers enerzijds struggelen met hoe een positionering in te nemen, en anderzijds ook met zich niet voldoende positioneren.

TO REMEMBER

Er is geen goed of fout bij positionering.

Het enige wat ertoe doet is dat jij de positionering die je inneemt doortrekt in alle andere facetten van je bedrijf.

Jouw positionering is echt hoe jij jezelf op de markt zet – jouw totaalplaatje!

Tijd voor massage!

Om nu terug te komen op ons voorbeeld van de massagesalons. We willen het graag met jou hebben over Beatrix Spa enerzijds, en Sundara Spa anderzijds.

Beatrix Spa

  • Geen Instagram profiel, geen website… 
  • Plastic menukaart
  • Lawaai van buiten 
  • TL-lampen

Prijs: €6 voor een uur

Sundara Spa

  • Instagramprofiel met consistente posts, een verzorgde website… 
  • Welkomstdrankje 
  • Keuze massage-olie 
  • Douchen na massage

Prijs: €30 voor anderhalf uur

 

Wat was nu onze conclusie? Nadat we ons in beide salons hadden laten masseren, stelden we vast dat de massage op zich – of the core of ring zoals ze dat zeggen – bij beide salons even goed was, maar dat de experience echt was wat hen zo anders maakte.

Je kan je waarschijnlijk wel voorstellen wat het verschil in vibe is tussen beide salons. Terwijl het bij Beatrix Spa meer draait om de essentie ‘je laten masseren’, draait het bij Sundara Spa ook om de hele beleving errond – en daar betaal je natuurlijk ook het prijskaartje voor.

Dit heeft alles te maken met hun positionering. Ze hebben beiden duidelijk gekozen hoe ze zich op de markt willen zetten en trekken dat door in hun hele look & feel. Sundari Spa bijvoorbeeld wil geen zatte toeristen die maar 5 euro voor een massage willen betalen, maar wil mensen die voor de hele beleving gaan. Beatrix Spa daarentegen heeft hier geen probleem mee.

Betekent dit dat het ene beter is dan het andere? Zoals we al zeiden hierboven: NEE! Je kiest iets en daar ga je vervolgens volledig voor. Dat is wat telt.

 

Tijd voor jouw positionering!

Om dit terug te koppelen naar jou en jouw onderneming. Stel jezelf eens even de vragen:

  • Wie ben ik?
  • Wat is mijn positionering nu?
  • En is die in lijn met de positionering waarvoor ik wil gaan?

 

Neem hier zeker en vast je tijd voor. Want positionering is niet iets wat er zomaar op 1, 2, 3 staat. Het is een denk- en doeproces van langere duur.

Succes!

Zie je het zitten om erin te vliegen en samen met ons jouw positionering op scherp te zetten? Neem dan nu alvast deel aan onze gratis summer challenge, een kans die je niet kan missen!

Binnen onze challenge ‘Make your summer business proof’ is er trouwens ook de optie voor 1-op-1 VIP Coaching waarbij we nog net dat stapje verder gaan: of met Elize of met mezelf aan je zij boosten we die positionering van jou (en nog zoveel meer) ongekende hoogten in!

Kom er hier alles over te weten.

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community