8 tips to TikTok like Generation Z does

Here we go, 8 tips zodat jij binnenkort TikTokt like a real Gen Z.

1.Leer het platform eerst goed kennen

Jij zit nog niet op TikTok? Maar je wilt je er wel aan wagen? Mijn gouden tip is om het platform eerst te leren kennen. Op TikTok heerst er namelijk een heel andere dynamiek dan op andere social media.

Begin dus door elke dag een vijf- à tiental minuten te scrollen – dit zal snel meer worden, geloof me, want TikTok is heel verslavend. Ontdek welke topics populair zijn en hoe mensen reageren op verschillende soorten video’s. Zo krijg je een idee van wat er wel of niet werkt op TikTok.

Blog 2023 07 05 extras A 2

2.Kijk verder dan de video alleen

De comments onder elke video zijn een onderdeel ‘op zich’ in TikTok. Er worden vaak hele debatten gehouden, vragen gesteld, informatie gedeeld etc.

Ga dus op zoek naar video’s die relevant zijn voor jou, als ondernemer, en bekijk daarbij zeker de comments. Dit helpt om te weten te komen wat jouw doelpubliek wilt en welke soorten inhoud ze interessant vinden.

3.Richt je op je ideale klant

Om TikTok goed in te zetten voor jouw onderneming, moet je weten wat jouw ideale klant leuk vindt op het platform. Kijk daarom naar wie ze volgen en wat ze liken. Op basis daarvan kan je dan beslissen welke inhoud je zelf gaat maken en hoe je deze moet presenteren.

4.Geen lange maar korte video’s, please!

TikTok-video’s zijn meestal kort en krachtig. Probeer je video’s dus niet langer te maken dan 60 seconden. Zorg er daarnaast ook voor dat je inhoud boeiend en relevant zijn voor je doelgroep (zie tip 1 t.e.m. 3). Een goede extra tip: maak gebruik van creatieve visuele effecten en muziek om je video’s nog aantrekkelijker te maken.

5.Zorg voor consistentie

TikTok en zijn algoritmes appreciëren consistentie. Post dus regelmatig en doe dat ook op vaste tijdstippen opdat je publiek weet wanneer ze nieuwe inhoud van jou mogen verwachten. Zo blijf je top of mind en bouw je een trouw publiek op! Katching, katching!

6.Gebruik hashtags

Hashtags zijn belangrijk op TikTok. Maar pas op: zwaai er niet zomaar mee in het rond. Neen! Gebruik hashtags die relevant zijn en jouw inhoud vindbaar te maken voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw branche. Probeer ook niet te veel hashtags te gebruiken: drie tot vijf hashtags zijn voldoende.

7.Doe mee aan trends

Zoals je misschien wel weet, zijn trends alles op TikTok. Om jouw doelpubliek te verbreden is het dus een echte must om mee op de kar te springen! Trends helpen jou ook om nieuwe inhoud te bedenken en je creativiteit te stimuleren.

8.Houd het authentiek

Een hele belangrijke: doe jezelf niet anders voor dan je bent, cuz Tiktok is all about authenticity! Omdat deze de achtste en laatste tip is, geef ik je de kers op de taart – net dat tikkeltje meer!

3 extra tips bij tips nummer 8:
1. Wees jezelf en wees creatief op je eigen manier.
2. Zorg er daarbij voor dat je inhoud past bij je onderneming
3. Wees ook niet bang om af en toe uit je comfortzone te treden en iets nieuws uit te proberen.

 

Terwijl je aan de slag gaat met deze 8 tips, vergeet zeker ook niet om er plezier in te hebben en te genieten van het proces. Want TikTok biedt een interessante en creatieve manier om te communiceren met je publiek en een sterke relatie op te bouwen met je klanten. Ga er dus zeker mee aan de slag om jouw onderneming (nog meer) te boosten!

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community