Leadgeneration and its leads, baby! Als er één boodschap is die ik wil dat je zeker onthoud, dan is het wel dat: it’s all about leads binnenhalen als je het als ondernemer wil maken. Maar hoe zet je leads om naar klanten? Wel, het antwoord is niets minder dan een lead magnet. In dit blogartikel bekijken we wat dat juist is van dichterbij.
De term ‘lead magnet’ zegt het eigenlijk zelf al: het is een magneet om leads aan te trekken. Of in bredere zin betekent het dat jij als ondernemer iets waardevols aanbiedt aan je (potentiële) klant in ruil voor diens contactgegevens: het e-mailadres.
En een e-mailadres is ‘oh zo’-belangrijk. Want eenmaal je dat hebt, kan je jouw leads e-mails beginnen sturen met relevante producten en/of diensten in; je kan van warme leads hete leads maken door een vertrouwensband met hen op te bouwen…
Kortom, een lead magnet is het begin van alles: het geeft je toegang tot het rijk van je (potentiële) klant!
Ik geef je graag ook nog enkele vormen mee die een lead magnet kan aannemen. Maar houd je vooral zelf niet in! Er bestaan duizend en één andere leuke en originele manieren!
1) Checklist
2) E-book
3) Gratis template
4) Tutorial van een tool die je vaak gebruikt / goed kent
5) Geheime podcastafleveringen of filmpjes
6) Module van cursus
7) Mini-masterclass
8) Webinar
9) Werkblaadjes / Worksheet / invulformulier
…