Technologie klinkt vaak heel groots en ingewikkeld, maar het mooie is: je hoeft geen tech-goeroe te zijn om het in jouw voordeel te laten werken. En dat is precies wat ik je vandaag wil laten zien. So buckle up, en dan voegen we samen de nodige tech-pit toe aan jouw bedrijf!
Amazon: pionier in automatisatie en technologie
Iedereen kent Amazon als wereldwijd een van de grootste spelers op e-commercegebied. Je kan de reden waarom dat zo is waarschijnlijk al raden? Technologie en automatisatie. CEO Jeff Bezos weet hoe hij slim moet ondernemen en zette dus van dag één al in op automatisatie.
Denk aan robots die in hun magazijnen rondrijden om jouw bestelling klaar te maken of de voice search met Alexa. En wat dacht je van die supermarkt waar je zonder kassa je boodschappen doet? Oké, ze zijn er nog niet helemaal, maar het idee alleen al laat zien hoe ver ze gaan om technologie voor hen te laten werken.
Wat jij daarvan kan leren? Automatiseer zoveel als je kan!
Als kleine solopreneur heb je waarschijnlijk geen magazijn vol robots, maar dat betekent niet dat je niet kan automatiseren.
Wat jij dus nodig hebt, is een slimme aanpak.
Eén van mijn persoonlijke automatisatie favo’s? Geautomatiseerde e-mailmarketing waarbij een trigger alles in gang zet. Stop met elke week handmatig nieuwsbrieven sturen. Begin met e-mailflows bouwen die automatisch jouw klanten bereiken op het juiste moment.
Echt, dit is een gamechanger.
Bij Boostways hebben we alles geautomatiseerd. CRM, e-mailtool, facturatie – het draait zonder dat iemand ernaar hoeft te kijken. Wil je een workshop boeken? Hup, regel het in de app. Wil je je facturen? Bam, ze zijn al onderweg naar je inbox. Geen gedoe, geen handmatige taken: zo heb ik de tijd om te focussen op die dingen waar ik echt goed in ben.
Dit is hoe je opschaalt zonder jezelf bekaf te werken.
Data als Netflix’ beste vriend
Netflix gebruikt data als geen ander. Ze analyseren alles wat je doet op hun platform: hoe lang je kijkt, wanneer je pauzeert, wanneer je afhaakt… Alles. Op basis daarvan weten ze wat voor jou werkt en wat niet en kunnen ze hun productaanbod voortdurend optimaliseren. Zo beslissen ze bijvoorbeeld welke series ze verlengen en welke ze stopzetten.
Ook jij kan zoals Netflix zijn.
Kijk naar je social media, duik in de cijfers. Welke posts doen het goed? Welke minder? Welke blog trekt de meeste bezoekers? Data is niet altijd even sexy, I know, maar geloof me – ze helpen je zo hard met groeien.
Shopify & technologie die toegankelijk is voor iedereen
Een webshop opbouwen was vroeger iets voor techies. Not anymore. Shopify heeft dat voorgoed veranderd. In een paar uurtjes kan je jouw eigen webshop lanceren, voorraad beheren, betalingen accepteren en meer. Jij hebt geen gigantisch IT-team meer nodig om mee te kunnen draaien. Shopify heeft technologie toegankelijk gemaakt voor elke ondernemer, groot of klein.
Wat Shopify doet voor e-commerce, dat kan jij toepassen in jouw eigen bedrijf.
Wat kan jij implementeren om het leven van jouw klanten makkelijker te maken? Kleine tools, kleine automatisaties – het hoeft allemaal niet ingewikkeld te zijn om impact te hebben.
De toekomst van jouw bedrijf? Technologie!
De technologie van vandaag maakt het mogelijk om sneller, slimmer én efficiënter te werken.
Dus, waar wacht je nog op?
Je hoeft geen Netflix of Amazon te worden. Maar je kan wél dezelfde mindset aannemen. Ga aan de slag met automatiseren. Duik in je data. En vooral: blijf niet hangen in het idee dat technologie ingewikkeld moet zijn. Dat is het niet. Jij kan het ook – start vandaag nog.
Mocht je meer willen weten over hoe wij bij Boostways technologie gebruiken, kom dan naar ons SMART Event op 25 oktober. Ik ga je een hele exclusieve sneak peak tonen van een nieuw project waar we op aan het bouwen zijn – op dit moment nog ongezien op de markt!
Dus, hier moet je bij zijn!
Tickets scoor je via boostways.be/smart.
Tot dan?!