2023 nadert zijn einde, en daarom dat ik dacht: awel, ‘t is een goed moment om het te hebben over manieren om snel geld te verdienen in je bedrijf. Zo kan jij van die laatste twee maanden nog het allerbeste maken en 2023 in schoonheid – en vooral in succes! – afsluiten en 2024 al knallend beginnen! Met de drie tips die ik je in deze blogpost geef, kan je meteen aan de slag!
But first, waar ik even over wil hebben: november is een speciale maand voor mij, want het is mijn verjaardagsmaand! Op 24 november blaas ik 34 kaarsjes uit! Maar er zijn nog meer redenen – meervoud! – om te vieren, want mijn verjaardag valt dit jaar op Black Friday én de podcast bestaat 1 jaar.
Driedubbel feest dus! HIEP HIEP HOERA!
En daarom hebben we een fantastische actie gepland! Echt CRAZY CELEBRATIONS zullen het zijn. But because I am a surprise kind of person, laat ik je nog even in spanning afwachten … Meer details later…
Wil je als eerste op de hoogte zijn van de CRAZY CELEBRATIONS? Zet je dan alvast op de ‘party’-list: boostways.be/wachtlijst
3 manieren to quickly get money in the pocket
1. Zichtbaarheid met focus
Zichtbaarheid is essentieel voor ons, ondernemers. Want wij willen allemaal zo veel mogelijk ‘gezien’ worden om op die manier liefst zoveel mogelijk te verkopen, toch?
“JA, Hannelore, JA!”
Zichtbaarheid uit zich op twee manieren. Het kan gaan over een online zichtbaarheid, of een soort ‘digitale’ aanwezigheid. Denk daarbij aan sociale media, advertenties… Daarnaast heb je ook offline zichtbaarheid en die wordt heel vaak vergeten: evenementen, affiches… Het is dus belangrijk dat jij op beide inzet om jouw zichtbaarheid in z’n geheel naar een hoger niveau te tillen.
Eén hele belangrijke tip die ik je hier nog wil meegeven: zorg ervoor dat je met focus zichtbaar bent. Heel vaak zeggen mijn coachees: “Ik heb zoveel dingen in mijn aanbod. Mensen moeten dat toch weten?” Nee, nee, nee! Het probleem dat zich hier stelt is dat jij jouw hele aanbod heel goed begrijpt, maar daarom doet jouw ideale klant dat niet. Anders gesteld: als jij alle aspecten van jouw aanbod belicht, dan is dat vaak heel moeilijk voor jouw ideale klant om de bomen door het bos nog te zien.
70-30 Dat is hoe de verhouding eigenlijk best kan zijn. In jouw communicatieplan focus je 70% van de tijd op één bepaald topic, en de overige 30% vul je aan met andere content of andere producten / diensten uit jouw aanbod. |
2. Een sterke planning
Een goede planning is de sleutel tot succes. Dat kan ik nooit genoeg herhalen en ga ik dus ook nog efkes blijven doen 😉 Ik merk zelf elke dag opnieuw hoeveel verschil een goede planning kan maken. Bij Boostways hebben wij bijvoorbeeld een hele tijd geen marketingplanning en strategie meetings gedaan omwille van drukke agendas. Ik merk als we dan toch even samenzitten om terug een plan te bepalen, dat dat zoveel helderheid brengt.
Dus ook hier: als je snel geld wilt verdienen, moet je een goed plan hebben. Begin met het bepalen van je financiële doelen en salesdoelen. Hoeveel wil je verdienen? Wat ga je verkopen? Hoe ga je dat doen?
Vervolgens bepaal je wat je de komende weken gaat communiceren: jij moet op elk moment weten wat je wilt communiceren en wanneer je dat gaat communiceren. Dan pas komt de uitwerking van social media posts, e-mails enzovoort.
Watch out! Heel vaak zie ik dat ondernemers omgekeerd werken. Ze denken: ah ja, ik moet zichtbaar zijn, dus ik ga een post maken op social media. Wat ga ik daar nu weer inzetten? Die volgorde is verkeerd! Ik wil dus dat jij leert om dat om te draaien: eerst de wie, wat, wanneer, waarom & hoe van je communicatie bepalen, daarna pas komt de uitwerking. |
3. Leadgeneratie en sales
De derde en misschien wel belangrijkste tip. Want ik ben ervan overtuigd dat het hier is dat jij gegarandeerd veel geld op de tafel laat liggen! Besteed jij al genoeg aandacht aan je leadgeneratie en sales?
Potentiële klanten geven voortdurend signalen af dat ze interesse hebben in wat je te bieden hebt. Deze signalen moeten herkend én opgevolgd worden. Want gesprekken starten met potentiële klanten en de dialoog aangaan met hen leidt ongetwijfeld tot veel sneller én meer verkopen.
Hierbij is het natuurlijk ook van belang dat jij jouw sales skills opkrikt en een solide salesproces uitbouwt. Ah ja, want jij moet jouw leads overtuigen om tot kopen over te gaan!
Hoe leads te genereren? De opties zijn eindeloos! Vraagstickers in social media stories, polls, e-mails, give aways… Aan jou de keuze! Be original!
Als je deze drie tips gaat toepassen, ben ik er zeker van dat je meer centen gaat hebben om jouw verlangens én heel speciaal deze maand, op 24 november, al jouw Black Friday-wants te vervullen.
You can do this! Go get that money!
Extra helpende handjes
Wist je al dat wij, bij Boostways, een aantal heel waardevolle producten GRATIS aanbieden?
Met betrekking tot het onderwerp van deze blogpost wil ik er graag twee in de kijker zetten.
Online-zichtbaarheidschallenge
= een gratis challenge waarin we in vijf dagen jouw online zichtbaarheid op een heel snelle, concrete manier verbeteren. Ik heb het o.a. over lead generation en hoe je leads kan opvangen.
Dus als je zoiets hebt van, wow, ik heb nog wat werk aan de winkel, ga eens dan zeker eens kijken naar die gratis online zichtbaarheidschallenge.
E-book ‘Succesvol Plannen’
= een gratis e-book waarin jij alles bijleert over hoe een succesvol plan op te maken. Cause planning is the job of a CEO, and guess what? YOU ARE ONE!