Personal content: zet jij jezelf al genoeg in de kijker?

Liefste ondernemer, we moeten het dringend eens hebben over een megabelangrijk onderdeel van contentmarketing: personal content. Want serieus, eenmaal onder de knie, is het de bom! Maar weet je wat het gekke is? Veel ondernemers laten hier nog te vaak een grote kans liggen. Tijd dus om daar verandering in te brengen! In deze blogpost vertel ik je alles over personal content. So let’s dive in!

Eerst en vooral, waarom is persoonlijke content zo belangrijk?

Persoonlijke content is, als je het mij vraagt, echt dé geheime formule om een goede connectie op te bouwen met je doelgroep. Want mensen kopen van mensen en niet van droge, ‘onpersoonlijke’ bedrijven.

Door jezelf dus bloot te geven als ondernemer, geef je je publiek de kans om jou te leren kennen op een dieper niveau. Dat creëert vertrouwen en een emotionele band die kan leiden tot trouwe klanten en positieve mond-tot-mondreclame. Alles wat jij wil, toch?

Wacht, er is nog meer! Persoonlijke content maakt je ook uniek in de zee van concurrenten. Want je wil toch op de achtergrond verdwijnen als een grijze muis? Hell no! Door jouw verhaal te delen, je passies en successen, zelfs je epic fails, geef je mensen een reden om voor jou te kiezen. Jij bent geen dertien-in-een-dozijn ondernemer, jij bent uniek!

Hoe rock je persoonlijke content binnen je contentstrategie?

Bij deze enkele suggesties die we zelf bij Boostways graag toepassen:

It’s all about storytelling!

Gooi die verhalen in de mix! Vertel jouw verhaal, jouw zakelijke reis. Deel hoe je uitdagingen hebt overwonnen en welke life lessons je hebt geleerd. Verhalen zijn power tools om die emotionele band met je publiek te smeden en hen hooked te houden.

Meer over storytelling, lees je hier.

Goede posts, please!

Instagram is hiervoor the place to be, baby! Wees authentiek en laat jouw persoonlijkheid shinen in foto’s, video’s en tekst.

Gebruik bijvoorbeeld ‘About you’-highlights op Instagram en stel jezelf voor met een kick-ass introductiefilmpje. Mijn tip? Update je highlights regelmatig. Want je wil niet dat jouw publiek het moet doen met een story van 136 weken geleden…

Rock die interactie!

Moedig je publiek aan om te reageren op jouw content. Bouw een dialoog met ze op waardoor je hen toont dat ze echt onderdeel zijn van jij allemaal onderneemt. Beantwoord vragen, reageer op comments en deel persoonlijke inzichten.

 

Waar moet je op letten?

Als je persoonlijke content maakt, zijn er een aantal zaken waar je best rekening mee kan houden:

1. Stay true, stay you

Wees altijd je authentieke zelve. Blijf trouw aan wie je bent. Want doe je toch een beetje alsof? Dan gaat het niet lang duren of je ideale klant doorziet dat!

2. Zet grenzen

Persoonlijke content is een must, maar het betekent niet dat je alles alles moet delen. Stel je eigen grenzen en respecteer ook de privacy van anderen. Niemand hoeft bijvoorbeeld te weten wat je favoriete pizza topping is, tenzij het relevant is voor je business natuurlijk.

3. Consistentie is key

Blijf trouw aan je persoonlijke content game. Een sterke band opbouwen met je publiek kost tijd en consistentie. Zorg er dus voor dat je regelmatig nieuwe, persoonlijke content deelt om die betrokkenheid te behouden.

Zoals ik al meermaals gezegd heb hier, is persoonlijke content dus echt een must voor ondernemers die online willen shinen. Het helpt je om vertrouwen op te bouwen, je te onderscheiden van je concurrenten, langdurige klantrelaties te smeden etc. Kortom, het komt je overkoepelende marketingstrategie alleen maar ten goede!

Dus wat nemen we mee uit deze blogpost? Waar kan je meteen mee aan de slag? Laat jezelf zien, waardoor je een onvergetelijke indruk nalaat op je ideale klanten en je business een epic flight neemt richting….. SUCCES!

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community