Help, mijn lancering werkt niet!

Help! Je zit met je handen in je haar. Je hebt net jouw lancering achter de rug, maar zo te zien slaat die niet aan? Geen paniek! Geloof me, het is nog niet te laat. Er is nog tijd om jouw fout recht te zetten. Het eerste waar jij je bewust van moet worden is dat je – net zoals zoveel andere ondernemers – waarschijnlijk ten prooi bent gevallen aan een van de 5 meest gemaakte fouten bij lanceren. Maar daar vinden we samen, hier en nu, een oplossing voor.

Eerst en vooral wil ik je op het hart drukken dat fouten maken menselijk is en dat ze eigenlijk helemaal zo slecht nog niet zijn. Fouten doen je vallen, maar daarna des te sterker weer opstaan.


Uit fouten leer je.
Uit fouten groei je.
Ze staan als het ware symbool voor jouw potentieel om nog verder door te groeien.

Zo gesteld, zou je bijna expres fouten willen maken, hé?

Samen met jou overloop ik de vier meest gemaakte fouten bij lanceren. Ga erdoor, sta stil bij je eigen lancering en kijk waar het bij jou de mist in ging. Zo kan je jouw lancering bijschaven en binnenkort hopelijk van de daken schreeuwen: mijn lancering werkt!

1. Je hebt je publiek niet warm genoeg gemaakt.

Lanceren is niet iets wat je doet tussen de soep en patatten. Je moet er het hele jaar door mee bezig zijn: zowel met de ‘wat’ als de ‘hoe’ van je lancering.

Oplossing: Zet je er dus actief aan en maak jouw doelpubliek niet alleen tijdens de lancering, maar ook ervoor én erna warm voor wat jij hen te bieden hebt.

 

2. Je product matcht niet met wat je ideale klant wilt of nodig heeft.

Hiermee bedoel ik dat jij nog niet genoeg pijnpunten hebt aangehaald waarom jij een verlangen van jouw ideale klant zal inlossen. En voor lanceren geldt: it’s all about verlangens inlossen.

Oplossing: DURF dus even kritisch te kijken naar je eigen business: wat moet je nog aanpassen om te voldoen aan dat wat jouw ideale klant wilt?

 

3. WATCH OUT (de meest gemaakte fout!): jij, als ervaren ondernemer, praat te veel in je eigen taal of vakjargon.

Of course praat jij vanuit jouw expertise. Of course praat jij met passie over dat wat je aanbiedt. Maar je moet ook begrijpen dat jouw klant die kennis niet vanzelfsprekend bezit.

Oplossing: Zoek dus een juiste balans tussen kennis, expertise en een taal die jouw klant wel kent.


4. Je hebt niet genoeg gecommuniceerd.

In de digitale realiteit van vandaag is het zo dat we 15 à 20 keer iets moeten horen voordat het blijft hangen; voordat er nog maar een kans is tot kopen.

Oplossing: Dit betekent dus dat het van te ‘moeten’ en niet van te ‘willen’ is: DURF HEEL VEEL COMMUNICEREN. In dit geval is er zelfs geen sprake van ‘te veel’.

Blog 2023 10 10 Extra A 1

En wat zegt dat? Herken jij één of meerdere van deze fouten? Weet je waar het bij jouw lancering is misgelopen?

Wel, sta er even bij stil en laat het bezinken. Maar wacht ook niet te lang. Want het tij kan nog op tijd gekeerd worden! Met deze blogpost heb jij enkele goede ‘oplossingen’ in handen.

So, to the rescue met jouw lancering!

Heel veel succes!

Wist je trouwens dat wij in onze groeitrajecten heel diep en uitgebreid ingaan op hoe succesvol lanceren als ondernemer? Wij hebben er zelfs een aparte cursus voor, genaamd Boost My Launch. In deze cursus overlopen we echt van A tot Z alles wat nodig is om een succesvolle lancering op poten te zetten.

Kom er hier alles over te weten.

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community