E-mailadressen als nieuwe goud: dit is waarom jij ze moet verzamelen

E-mailmarketing is niet dood. It’s very much alive and kicking. Wist je zelfs dat het een van de meest effectieve marketingkanalen is? In deze aflevering vertel ik je waarom deze oude marketingvriend nog steeds goud waard is en hoe je hem het beste kan benutten.

E-mailmarketing, wat?

Tijd om de feiten op tafel te gooien: e-mailmarketing is véél meer dan alleen nieuwsbrieven en promoties versturen. Het gaat om het strategisch verzamelen en benutten van e-mailadressen om zo direct met je potentiële klanten in gesprek te gaan.

Heel veel mensen denken dat e-mailmarketing passé is. Maar het tegendeel is dus waar: het is nog altijd een van de kanalen met de hoogste conversiepercentages in het marketinglandschap. Dit maakt het een onmisbaar instrument voor jouw marketingstrategie.

Blog podcast B 1

E-mailmarketing, waarom?

Nr1

De kracht van e-mailmarketing

Automatisaties zijn de heilige graal binnen e-mailmarketing. Een slimme e-mailflow geactiveerd door specifieke acties van jouw klanten doet wonderen voor je conversie.

Denk persoonlijk, denk gedragsgebaseerd – dat is waar de magie gebeurt. En geloof ons, jij voegt zo veel mogelijk persoonlijke touch toe? Jouw klant ziet dat als een warme welkom.

Nr2

E-mailmarketing is goedkoop

Budgetvriendelijk én effectief? Dat maakt van e-mailmarketing de droom van elke ondernemer. Met een minimale investering in een goede e-mail service provider, bereik je snel en efficiënt een enorme pool aan potentiële klanten.

Kortom, meer bang for your buck krijg je nergens.

Nr3

E-mailmarketing is meetbaar

Hoeveel mails verstuur je? Hoeveel worden er opengeklikt? E-mailmarketing geeft je helder inzicht in je campagne-efficiëntie. Deze meetbaarheid helpt jou om continu te optimaliseren en jouw strategieën tot een succesvol einde te brengen.

Nr4

E-mailadressen als het nieuwe goud

De digitale wereld is altijd in beweging, en de regelgeving dus ook. Misschien heb je al gehoord over de GDPR, maar er is nog meer. Al gehoord van de nieuwe e-privacy-richtlijn? 

Het is een scherpe uitbreiding op de GDPR die onze manier van marketing fundamenteel gaat veranderen. Deze nieuwe wet gaat strenger toezien op digitale communicatiekanalen zoals WhatsApp, Messenger én cookies die voor ons, ondernemers, zo zoooo waardevol zijn.

Blog podcast A 1

Cookies zijn de motor achter slimme online marketing. Daardoor kunnen we ons doelpubliek heel nauwkeurig targeten. Wat verandert er nu? Door de nieuwe e-privacy-wetgeving moeten cookies voortaan op browserniveau geaccepteerd worden, zoals in Chrome of Safari, waar ze vaak standaard uit staan. Dit maakt het moeilijker om jouw sitebezoekers of volgers op sociale media direct te bereiken.

So what now? Het antwoord is helder: e-mailadressen verzamelen. Hier heeft de e-privacy-wetgeving (voorlopig nog) geen plannen mee. E-mailmarketing is het nieuwe goud in onze wereld waar directe, authentieke communicatie met klanten cruciaal is.

Dus, start vandaag nog met het strategisch verzamelen van e-mailadressen door middel van freebies, surveys… Wees creatief!

Welke info heb je echt nodig?

Segmentatie is key. Dit wil zeggen dat jij jouw e-maillijst gaat opdelen in relevante segmenten; segmenten van mensen die een aantal karakteristieken gemeen hebben. Door dit te doen kan je gericht en persoonlijk communiceren. Het voorkomt dat je e-mails in de spam belanden én verhoogt ook de kans op echte connecties met je publiek.

En geloof ons, een tevreden klant is een loyale klant.

Stel je voor, je bent een dierencoach met een nieuw programma speciaal voor hondeneigenaars. Je stuurt enthousiast vijf e-mails naar je hele lijst. Maar hier is de catch: niet iedereen op je lijst heeft een hond.

Dus wat als je mails keer op keer ongeopend blijven door de katten- of konijnenliefhebbers zoals mezelf, Hannelore?

Gmail merkt dit op en denkt: “Hé, deze content is niet relevant voor haar,” en voilà, jouw volgende mails belanden in mijn spam.

Wacht dus niet langer, pak je e-maillijst aan! Gebruik slimme tools om cruciale informatie te verzamelen en begin met het segmenteren van je lijst. Maak het persoonlijk, maak het relevant en kijk hoe jouw e-mails open-rates en harten veroveren.

Klaar nu om de regels van het spel te veranderen en met e-mailmarketing je onderneming naar nieuwe hoogtes te stuwen? Zet dan nu die eerste stap – je toekomstige zelf zal je dankbaar zijn!

Blog podcast 87 B

Wil je de insider geheimen ontdekken van hoe je een mailinglijst opbouwt die echt converteert?

Sluit je aan bij onze Boostways Privilege Club!

Hier deel ik exclusieve tips en kun je mij al jouw prangende vragen stellen. Samen met mijn team duiken we in jouw specifieke uitdagingen en zetten we ze om in kansen.

En weet je wat het mooiste is? Het is helemaal gratis! Schrijf je nu in op boostways.be/club en geef je business een megaboost.

Ik zie je daar?

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community