In de wereld vandaag, where everything is always about (social media) content, kunnen er momenten zijn waarop je jezelf afvraagt: “Wat moet ik nu weer posten?” Tot je eigen grote frustratie toe, klinkt het je waarschijnlijk bekend in de oren… Maar geen zorgen, we are there for you. Met drie waardevolle tips die je zullen hebben om je (volgende) content crisis te overwinnen.
Tip 1: Leg een content database aan
The key om komaf te maken met jouw content crisis? Een goed gevulde content database! Hier bewaar je allerlei ideeën en bronnen die je dan kan gebruiken als inspiratie op de momenten dat je vastzit. Zo hoef je nooit meer te stressen over wat je moet plaatsen.
Het is ook een hele goede om in je content database ‘evergreen content’ op te nemen. Dit zijn posts die altijd relevant blijven en dus op elk moment gepubliceerd kunnen worden. Denk aan tutorials, reviews, FAQ’s…
En vandaag de dag, met iedereen die het erover heeft, wie kan je beter gebruiken dan CHAT GPT voor het aanleggen van je database? Ja, deze AI-vriend helpt je om snel en efficiënt ideeën te genereren voor polls, verhalen en nog veel meer. Experimenteer en ontdek de mogelijkheden!
Tip 2: Plan ahead that content of yours
Een goed georganiseerde planning kan een wereld van verschil maken. Op dit moment plannen we bij Boostways de content een maand van tevoren in, maar we streven naar twee maanden. Deze strakke planning geeft niet alleen mezelf, maar ook mijn team gemoedsrust en zorgt ervoor dat we kunnen focussen op andere dingen.
Betekent een strakke planning dat je nooit kan afwijken? Of course not! Stel nu bijvoorbeeld dat de regering ineens aankondigt dat wij, ondernemers, volgende maand geen btw moeten betalen, dan ga ik niet zeggen: “daar post ik niet over, want ik moet mijn planning volgen”. Het belangrijkste is gewoon dat je een basisplanning hebt om op terug te vallen.
Om jouw planning vorm te geven, kan je kijken naar grote thema’s en gebeurtenissen die relevant zijn voor jouw onderneming en jouw doelgroep. Ik heb bijvoorbeeld mijn wekelijkse podcast die ik altijd een dag van tevoren aankondig op social media om buzz te creëren.
Tip 3: Werk met een externe content planner
Te veel anders aan je hoofd? Overweeg dan om samen te werken met een student of een externe content planner. Zeker in het geval van een student kost het over het algemeen niet veel en kan een enorme last van je schouders nemen.
Want een extern persoon kan je helpen bij zowel het plannen als publiceren van jouw content, waardoor jij meer tijd hebt om je te concentreren op andere belangrijke taken. Bovendien kan werken met een extern persoon ook voor die extra schop onder je kont zorgen. Bv. De aanzet voor die vrijdagmiddagpost is er nog niet? Dan zal deze persoon je er zeker aan herinneren en je aanmoedigen om actie te ondernemen.
Dus, de volgende keer dat er weer een content crisis toeslaat, weet je wat te doen. Met een database vol ideeën, een slimme planning en wat externe ondersteuning, kan je die ‘Help, I am out of content!’-momenten achter je laten én je publiek blijven verrassen.
Laat je creativiteit dus stromen en dan… posten maar!
Jouw content game naar een nog hoger niveau tillen? Leren wat echt werkt en wat niet? Jouw social media kanalen in topvorm krijgen? …
Dat en nog veel meer is waar jij samen met ons aan kan werken. In de Boostways trajecten komt content creation namelijk heel uitgebreid aan bod. Onder andere in de vorm van de contentreviews die je in onze trajecten krijgt. Jij kiest een kanaal en wij geven je feedback waardoor je de puntjes op de ‘i’ kan zetten voor dit kanaal.
Kom je graag meer te weten over onze trajecten? Stuur even een DM.