Praktische tips om een Google Mijn Bedrijf-pagina op te zetten

Praktische tips om een Google Mijn Bedrijf-pagina op te zetten

Eigenlijk zou ieder bedrijf wat actief is in een bepaalde regio over een Google Mijn Bedrijf-pagina moeten beschikken. Weet je niet wat dit voor pagina is? Dan kan je een kijkje nemen bij onze voorgaande blog. Hier ga ik namelijk in op het belang van een dergelijke pagina. Vandaag heb- ik echter iets anders op de planning. Hieronder heb ik het namelijk wat makkelijker voor jou gemaakt door de meest praktische tips voor het opzetten van een Google Mijn Bedrijf pagina voor je op een rijtje te zetten. Door middel van deze tips kan jij ook aan de slag met deze pagina.

Vul elke sectie correct in

De volledigheid van je Google Business Pagina helpt Google niet alleen om je hoger te rangschikken in de lokale zoekresultaten, maar het verhoogt ook het aantal acties die klanten ondernemen wanneer ze je profiel vinden. Er is veel informatie te verstrekken, dus hier zijn enkele richtlijnen voor het stellen van prioriteiten. Deze aspecten van je profiel moeten direct worden ingevuld: naam, adres, telefoon, website en uren. Deze secties nemen wat meer tijd en aandacht in beslag: Categorie en Attributen, Producten en diensten en Over het bedrijf.

Schrijf je “Over het Bedrijf” beschrijving

Dit is een korte beschrijving die net onder je bedrijfsnaam in je Bedrijfsprofiel verschijnt. Dit is de redactionele samenvatting die Google schrijft om te zorgen voor consistentie op het hele platform. De beschrijving waarover je de controle hebt, is het gedeelte “over het bedrijf” in je Google My Business account dashboard. Deze sectie verschijnt lager in je profiel, vaak onder de sectie reviews. Herhaal geen informatie die al zichtbaar is in de andere secties van je profiel. Gebruik deze ruimte om te praten over wat je onderscheidt van de concurrentie en wat klanten het leukst vinden aan je bedrijf.

Kies een categorie voor jouw bedrijf

Het kiezen van een categorie is een must voor het optimaliseren van uw Google Business Profile. Maar liefst 84% van de views van Business Profile op Google is afkomstig van discovery searches. Dit betekent dat de consument naar een product, dienst of categorische term zocht en het profiel van dat bedrijf verscheen. Dit terwijl slechts 16% afkomstig is van directe zoekopdrachten (de consument typte de bedrijfsnaam of het adres in). Dit geldt in het bijzonder voor bedrijven waarvan de naam niet aangeeft wat hun dienst is.

Dit waren natuurlijk maar een paar handige tips voor het opzetten van je van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina. Echter valt er nog veel meer te ontdekken. In de Online Mini-Cursus Google Mijn Bedrijf voor ondernemers heb ik nog veel meer informatie opgenomen die van belang kan zijn voor het maken van een keuze. In deze cursus vind je onder andere terug wat je moet doen om de lokale SEO eisen zo goed mogelijk na te streven. Neem zeker een kijkje als ook jij je Google My Business pagina op de best mogelijke manier in wilt richten.

19

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community