Zo maak je binnen de kortste keren de beste reels

Reels zijn hot & happening. Ze zijn dé manier om een groter publiek te bereiken en zo je business te doen groeien. Oke, je weet misschien dat Reels belangrijk zijn, maar oh boy, hoe begin je eraan? In deze blogpost alles over de Reel.

Reels: de basics
Voor we ons verdiepen, we first get the basics right.
Hier is al wat je moet weten over Reels in korte bullet points:

Instagram kwam op de markt met Reels als reactie op de populaire TikTok video’s.
Reels zijn korte, verticale video’s van maximum 60 seconden die kunnen gaan over van alles en nog wat: tips & tricks, vakanties, tutorials…
Reels vind je terug op drie manieren:
1. Via de ontdekkingspagina
2. Via de Reels knop
3. Via iemand’s profiel.

Reels: waarom?
Maar waarom nu Reels en geen andere Instagram format?” vraag je je af.

Reels zijn anders dan andere content op Instagram. Instagram video’s, stories en lives hebben allemaal één ding gemeenschappelijk: ze hebben slechts een bereik van maximum 48 uur. Instagram Reels daarentegen bereiken tot twee weken na publicatie nieuwe mensen.

Daarnaast is dé troef van Reels ook dat ze getoond worden buiten jouw profiel en de feed van jouw volgers om. Dat betekent dus dat ze een wijd en zijd bereik hebben en écht gecreëerd zijn om profielen te doen groeien.

Reels: wat te tonen?
Maar wat moet ik dan delen via mijn Reels?” vraag je je af.

Stel jezelf altijd eerst de vraag wat jouw doelgroep wilt zien. Want je wilt geen random zaken delen die alleen jezelf interesseren. Wat je daarentegen wil, is inspelen op de interesses, struggles, problemen, doelen en dromen van jouw (potentiële) klanten. Zo zal jij jouw Reels rocken, zo zal jij jouw business doen groeien!

Werk daarbij met de contentpijlers: inspire, entertain, educate & engage. Zij vormen dé basis voor concrete topics waartussen je kan afwisselen zodat jouw content voldoende gevarieerd is.

Drie gouden Reel tips

Om je ten slotte dat pushke meer te geven om echt aan het reelen te gaan, drie gouden tips die van jou the king / queen of the Reels gaan maken!

  1. Content repurposing: je herwerkt content die je al eens gepost hebt (bv. Facebook post, nieuwsbrief…) in de vorm van een Reel.
  2. Trends: speel in op de trends die heersen in Reel-land. Scroll 5 minuten per dag door de explore page en zie wat er hot & happening is. Kijk wat er past bij jouw onderneming en maak er vervolgens jouw eigen versie van!
  3. Laat jezelf zien: dit is een heel belangrijke tip! Jouw volgers volgen jouw account omwille van JOU! Reels vormen dus een hele goede manier om jouw gezicht eens te laten zien. Om echt die interactie aan te gaan!
Blog 2023 03 07 extras

Nu dat je weet wat Reels zijn en hoe je ze best kan inzetten, is het tijd voor actie! Time for you to make that Reel!

First, a question solved:
Zijn Reels moeilijk om te maken?
Nee, you can do it!

Probeer ne keer, test eens wat uit en zie wat dat je oplevert!
Toch graag wat bijstand? In Boost My Business organiseren wij met regemaat live workshops. Een namiddag, live, in kleine groep werken op een specifiek onderwerp: social media, prijszetting, funnels,…

Tijd maken om AAN jouw zaak te werken is super belangrijk. In BMB zetten wij ons daar samen voor in: samen werken aan jouw zaak, samen groei. 

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community