It’s all about you: zo zorg je dat websitebezoekers jou leren kennen

De ‘About you’-pagina op een website wordt heel vaak onderschat. Maar eigenlijk is het naast de homepagina een van de meest bezochte pagina’s. Hoog tijd dus om de jouwe stevig onder de loep te nemen en te finetunen zodat jouw website er in z’n geheel staat. In deze blogpost deel ik mijn tips & tricks.

It’s all about you, baby!

Of dat is toch waar de ‘About You’-pagina op jouw website over zou moeten gaan.
Je vertelt kort wie je bent, wat je doet, waarom je het doet en waarom je er goed in bent.
Zodat je bezoekers je niet enkel leren kennen — maar je ook willen leren vertrouwen.

Want mensen kopen niet zomaar.
Ze kopen bij wie hen raakt, wie hen begrijpt — en wie durft te tonen waar hij of zij voor staat.

About You Checklist

  1. Vertel wie je bent: wie ben jij als persoon? Maar ook: wie ben jij als ondernemer?
  2. Vermeld wat je te bieden hebt: Vertel niet over je aanbod (daar heb je een andere pagina voor), maar over jou — wat jij als mens en ondernemer inbrengt.
    Welke studies heb je gedaan? Welke werkervaringen heb je? Welke klanten heb je in het verleden geholpen?
  3. Deel je expertise en kennis: wat maakt jou uniek? Wat maakt jou de specialist die je beweert te zijn?

Extra check voor je hele website?
👉 Dan is dit artikel met tips voor je homepage een absolute must-read.

AI ebook

Vind je het lastig om dit allemaal goed te verwoorden op je pagina?

Don’t worry — AI to the rescue.

Op deze pagina vind je al onze AI-tools en templates die je helpen om in no time krachtige copy te genereren, helemaal in jouw tone of voice.

En weet je wat pas écht next level is?
Als je niet alleen weet hoe je jezelf voorstelt,
maar ook precies wie je volgende klant is.

👉 Download hier het Lead Visionary Framework
en ontdek de 10 signalen waarmee jij toekomstige klanten leert herkennen – nog voor ze bij je aankloppen.

Strategisch bouwen = weten wie je bent én voor wie je er bent.
Let’s go!

Als ik je nog één advies mag geven voor jouw ‘About you’-pagina:

Houd je niet in en DURF JEZELF TE ZIJN!

In het begin kan het wat ongemakkelijk aanvoelen om jezelf en je eigen hebben en kunnen zo in de kijker te zetten, maar eigenlijk heeft de (potentiële) klant niets liever dan dat. Ze overwegen om met jou in zee te gaan, dus willen ze ook gewoon zoveel mogelijk over jou te weten komen.

Dus, nu dat het eens mag: shine the brightest light on yourself!

SUCCES!

EXTRA ‘in the box’-tips

  • Video-content wint steeds meer terrein van geschreven tekst. Goed dus om een video toe te voegen aan jouw ‘About you’-pagina.
  • Kom met een origineel, verrassend weetje over jezelf of jouw bedrijf. Bv. Waar komt de naam vandaan? Waarom heb je deze naam gekozen?
  • Social proof werkt altijd. Durf reviews te vragen aan klanten die je al geholpen hebt en incorporeer deze op jouw pagina zodat nieuwe potentiële klanten weten dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.
  • Een heel, heel belangrijke tip: link, link, link! Net zoals op alle andere pagina’s van jouw website mag ook de ‘About you’-pagina geen doodlopend straatje hebben.

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community