It’s all about you: zo zorg je dat websitebezoekers jou leren kennen

De ‘About you’-pagina op een website wordt heel vaak onderschat. Maar eigenlijk is het naast de homepagina een van de meest bezochte pagina’s. Hoog tijd dus om de jouwe stevig onder de loep te nemen en te finetunen zodat jouw website er in z’n geheel staat. In deze blogpost deel ik mijn tips & tricks.

It’s all about you, baby!

Of dat is toch waar de ‘About you’-pagina op jouw website over zou moeten gaan. Je vertelt kort wie je bent, wat je doet, waarom je het doet en waarom je er goed in bent. Zo krijgen jouw websitebezoekers meteen een duidelijk beeld van jou en jouw onderneming, wat alleen maar in jouw voordeel is. Want mensen weten nu eenmaal graag met wie en wat ze te maken hebben voordat ze overgaan tot kopen.

About You Checklist

  1. Vertel wie je bent: wie ben jij als persoon? Maar ook: wie ben jij als ondernemer?
  2. Vermeld wat je te bieden hebt: Vertel niet over je aanbod (daar heb je een andere pagina voor), maar vertel over dat wat jij als persoon te bieden hebt aan jouw klant.
    Welke studies heb je gedaan? Welke werkervaringen heb je? Welke klanten heb je in het verleden geholpen?
  3. Deel je expertise en kennis: wat maakt jou uniek? Wat maakt jou de specialist die je beweert te zijn?

Als ik één advies mag geven voor jouw ‘About you’-pagina: houd je niet in en DURF ER VOOR TE GAAN! In het begin kan het wat ongemakkelijk aanvoelen om jezelf en je eigen hebben en kunnen zo in de kijker te zetten, maar eigenlijk heeft de (potentiële) klant niets liever dan dat. Ze overwegen om met jou in zee te gaan, dus willen ze ook gewoon zoveel mogelijk over jou te weten komen.

Dus, nu dat het eens mag: shine the brightest light on yourself, please.

SUCCES!

EXTRA ‘in the box’-tips

  • Video-content wint steeds meer terrein van geschreven tekst. Goed dus om een video toe te voegen aan jouw ‘About you’-pagina.
  • Kom met een origineel, verrassend weetje over jezelf of jouw bedrijf. Bv. Waar komt de naam vandaan? Waarom heb je deze naam gekozen?
  • Social proof werkt altijd. Durf reviews te vragen aan klanten die je al geholpen hebt en incorporeer deze op jouw pagina zodat nieuwe potentiële klanten weten dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.
  • Een heel, heel belangrijke tip: link, link, link! Net zoals op alle andere pagina’s van jouw website mag ook de ‘About you’-pagina geen doodlopend straatje hebben.

Nog meer tips over hoe jouw website in het algemeen een boost te geven? Ik geef je ze in dit artikel: https://boostways.be/tips-to-top-up-your-website/

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community